Skip to main content

Hallo,

Wij hebben een oude bakelieten telefoon maar hebben geen kiestoon. Nu heb ik al het gele draadje bij de blauwe gedaan in de stekker maar verder nog geen kiestoon. Het is een standaard Electric type 1954 maar dan met een extra wit knopje onder de draaischijf.

Wie kan mij helpen. Zal proberen een foto van de binnenkant te plaatsen.

Alvast bedankt, Jeannette

 


Psja, komt het haakcontact omhoog, ik zeg maar wat, het kan van alles zijn.

Het beste zoek je een enthousiaste hobbyist, bij een repair cafe bv,  zijn die er nog momenteel ?


Ja er zijn hier nog wel repair cafés, zat daar zelf ook al aan te denken. Zij zullen er vast meer vanaf weten dan ik.

 


Wat gaaf dat je dit toestel weer tot leven probeert te wekken @Jeannetteke :grinning:

Deze is van ‘voor mijn tijd’ dus meer dan vragen of alles wel overeen komt met het aansluitschema en of er geen kabeltjes beschadigd zijn kom ik niet. Kijken of er een repair café in de buurt is, lijkt mij dan ook een goede volgende stap!


Op welke verbinding wil je dat mooie stukje antiek proberen te gebruiken.

Deze oude top dingen hebben spanning nodig, dat stond vroeger op de analoge lijn, volgens mij staat die spanning niet meer op de huidige verbindingen waardoor die niet kan werken.

Heb eens begrepen dat ze omgebouwd kunnen worden, maar of je dat moet willen, die binnenkant is te mooi om te slopen.


Dat gaat over de belspanning, in dat geval zou je er een huistelefooncentrale tussen kunnen zetten.

Er moet altijd wel iets van geluid hoorbaar zijn via de hoorn. De gebruikte telefoon aansluiting controleren met een andere telefoon is altijd goed natuurlijk.


Ik neem aan dat een moderne telefoon wel kiestoon (geluid) heeft?