Skip to main content

Dit speelde 5 jaar geleden. Bij mijn Chicago Duopakket lopen de batterijen heel snel leeg,,,,,

Admin: afgesplitst van oud topic.

Wat ik bedoel is : ik heb dit soort vast telefoon al heel lang. Heb een paar jaar geleden de  oude st vervangen door een nieuwe, omdat de batterijen constant leeglopen. En dat wordt momenteel alleen maar erger

Hallo @MevrouwLouise dan wordt het misschien  tijd voor een nieuwe DECT-telefoon of nieuwe oplaadbare batterijen.

Bij de Action zijn van Varta goedkope oplaadbare AAA-batterijen te koop om het eens te proberen met je huidige telefoon.

Zo te lezen is je huidige DECT telefoon aan vervanging toe, als het vijf jaar geleden ook al met deze telefoon speelde.

Hoe oud is die set?

Kpn verkoopt al zo'n 24 jaar modellen onder de naam “Chicago duo”. Is de jouwe nog de 330?

Dan wordt het hoog tijd voor een verse dect set. Gigaset is zo'n 20 % goedkoper dan de vergelijkbare sets via kpn overigens.

En ik mag hopen dat het wel AA batterijen van het type NiMh is?

Dank voor je snelle rectie, Peter? Nee, hoor, ik heb een nieuwe; ik denk type 700. zoals ik zei: een paar jaar geleden aangeschaft, 3schat ik.

Ik heb nog even wat proberen op te zoeken en nee, ik had inderdaad niet de goede NiMh batterijen. Maar ik heb gelezen dat die in 10 u. opgeladen moeten worden en dan weer helemaal leeglopen vóór gebruik. Vind ik een beetje bizar, want dat betekent 1 dag dat toestel niet gebruiken… Misschien moet ik dus maar een oplader aanschaffen. 

Hallo @MevrouwLouise een oplader aanschaffen is niet nodig, want zodra je de handset in de voet steekt, worden de batterijen opgeladen.

Als je de batterijen een keer leeg wilt hebben, de telefoon gewoon niet terugplaatsen, maar laten liggen.

Ik heb AA NiMH 550 mAh. Met de aanduiding PHONE (for dect phones).

Die lopen in 4 dagen leeg in een 14 jaar oude set zolang de handset niet op het laadstation geplaatst wordt. Met bellen, wat hier nooit meer gebeurd *, gaat het zo'n 20 x sneller. 

*inkomende en uitgaande gesprekken alleen via mobiel. Veel goedkoper dan de vaste. Vaste permanent doorgeschakeld naar mobiel na 1 x overgaan opdat wel de nummerweergave het registreert. 

Als je nieuwe batterijen de eerste keer inderdaad helemaal laadt en daarna ontlaadt gaan ze wel veel langer mee, jaren. Echter tijdens die eerste cyclus kun je de telefoon gewoon gebruiken. Als hij al een uur erop gelegen heeft is hij vol genoeg om al een tijdje te bellen als je gebeld wordt.

Beste Peter, mijn set is drie jaar oud. En om allerlei redenen gebruik ik mijn mobiel thuis zo weinig mogelijk en aan een doorschakeling van vaste telefoon naar mobiel heb ik geen behoefte…

Ik heb een kpn-pakket waar alles in zit en dat wil ik zo houden.   zo ook een vast telefoonnummer voor als ik thuis ben en een  mobiel voor m.n. noodgevallen. niet iedere senior heeft behoefte aan steeds weer nieuwere apparatuur die constant geüpdate wordt...

Enne, ik  vraag me af of een mobiel wel zo milieuvriendelijk is. 

Beste Jan 😨 bekijk over de handleiding opladen batterijen maar eens online...

Dank voor je snelle rectie, Peter? Nee, hoor, ik heb een nieuwe; ik denk type 700. zoals ik zei: een paar jaar geleden aangeschaft, 3schat ik.

Ik heb nog even wat proberen op te zoeken en nee, ik had inderdaad niet de goede NiMh batterijen. Maar ik heb gelezen dat die in 10 u. opgeladen moeten worden en dan weer helemaal leeglopen vóór gebruik. Vind ik een beetje bizar, want dat betekent 1 dag dat toestel niet gebruiken… Misschien moet ik dus maar een oplader aanschaffen. 

Hallo @MevrouwLouise ,

Schaf twee sets aan van die NiNh-batterijen. Dan heb je altijd een set in de telefoon zitten. En de andere set kun je dan in de oplader zetten.  

Ja, maar ik heb wel 2 toestellen. het gaat niet voor niets om een Duopack…

Binnenkort ga ik het uitproberen .

Met de verkeerde batterijen erin krijg ik nu overigens de in gesprektoon….

Ja, maar ik heb wel 2 toestellen. het gaat niet voor niets om een Duopack…

Binnenkort ga ik het uitproberen .

Met de verkeerde batterijen erin krijg ik nu overigens de in gesprektoon….

OK @MevrouwLouise ,

Schaf dan drie sets aan van die NiMh-batterijen. Dan heb je altijd twee sets in de telefoons zitten. En de derde set kun je dan in de oplader zetten.  

Maar.... heb je de handsets dan niet dagelijks in de houder? Daarin worden ze gewoon op- en bijgeladen. Daar is'tie voor. Elke handset heeft z'n eigen oplader.

Dus eigenlijk begrijp ik het probleem niet. Ze laden dagelijks op. En 's nachts heb je se er sowieso in staan. 

Gebruik beslist geen alkaline, lithium of nikkel cadmium. 

Gebruik wel en uitsluitend NiMH met minimaal 550 mAh en maximaal 750 mAh.

Duracell heeft ze bijvoorbeeld ook van 2500 mAh. Deze zijn niet geschikt voor dect. De laadstroom van een dect is daar te laag voor. En dan zijn ze dus zo leeg.

Deze van 800 mAh kunnen ook nog.

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_isy-iab-1003-oplaadbare-batterijen-aaa-800-mah-1726468.html

Maar 1000 of meer mAh zou ik er zeker niet in stoppen. 

Deze zijn ook voor draadloze telefoons. 

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_profoon-bat-800-oplaadbare-batterijen-aaa-2x-93805789.html

Gewoon in Blokker winkels:

750 mAh.

https://www.blokker.nl/duracell-plus-aaa-oplaadbare-batterijen---4-stuks/1438665.html

Reageer