Skip to main content

Voor mijn zus van 83 jaar oud heb ik een vraag over het wijzigen van haar bel basis abonnement (DSL met KPN Experiabox) naar alles in een internet tv en vast bellen.

Ik heb op internet gekeken naar de mogelijkheden. Er wordt gevraagd of je al een abonnement hebt bij KPN. Mogelijke opties Mobiel en internet. Geen Bel basis abonnement. Dus geen KPN klant in moeten vullen. Ik kwam een aktie tegen van 7,50 euro korting  zolang je als klant bij KPN blijft (dus 90 euro per jaar) Dit staat ook zo in de toelichting.

Wat schetst mijn verbazing nadat ik vanmorgen hierover kontakt heb gehad met KPN dat genoemde korting slechts voor 6 maanden is.

De medewerker van KPN kon dit niet wijzigen/aanpassen. Heb gevraagd of hij e.e.a. kon navragen. dat ging niet direct omdat hij aan het thuiswerken was. Heb gevraagd of hij mij terug wilde bellen maar tot op heden niets vernomen.  

Graag duidelijkheid 

Waar heeft u van die actie gelezen?


Na postcodecheck op KPN site ingevuld wat ik wilde 

Dus internet TV vast bellen met bel onbeperkt en doorlopende korting van -7,50 euro aangevinkt

 


Je hebt ingevuld dat je nog geen klant bent, dan krijg je inderdaad een beter aanbod, een bestaand abonnement kun je aanpassen in de MijnKPN omgeving.


Bij abonnement wijzigen komt de volgende boodschap:

Wilt u uw pakket wijzigen en heeft u nog geen internet van KPN? Doe dan de postcodecheck en bekijk wat er beschikbaar is op uw adres.

Als ik dat doe komt de vraag: Heb je al een abonnement bij KPN?

De keuzemogelijkheden zijn: Nee / Internet (en TV) / Mobiel

Mijn zus heeft geen internet geen TV geen Mobiel abonnement bij KPN. (wel een Belbasis)

Dus wat moet je dan anders kiezen dan nee?

 


Overigens is de korting van 7,50 zolang je klant bent van KPN inmiddels gewijzigd in s maanden korting van 35 euro. 

Ik had vanmorgen nog wel die mogelijkheid van die 7,50 korting. Helaas werd die niet door de KPN medewerker gehonoreerd. Ik ben van mening dat ik er op dat moment nog wel recht op kon hebben 

Ik heb overigens wel een schermopname gemaakt waaruit e.e.a. blijkt. (KPN Moderator aanwezig?

Verder niet erg netjes om mij hier niet over terug te bellen zoals ik wel had gevraagd


Nee hoor. Ik check nu de site.

Het is discutabel of u recht heeft op extra korting. Alleen telefoon afnemen is niet een alles in 1 pakker zoals dit nu jaren al wordt afgenomen.


Ach zo, er is een oude PSTN lijn aanwezig bij uw zus, dat is best lastig om om te zetten.


Hmm,Weet je zeker dat ze geen linesharing heeft?Want voor een pure PSTN lijn is geen modem nodig.

Heeft ze dit?:

 


Het is een DSL lijn met de mogelijkheid van internet en televisie

Discutabel likt mij e.e.a. niet want de medewerker van KPN had alle gegevens van het belbasis abonnement van mijn zus ter beschikking en was bereid de 6 maanden korting te geven dus als nieuwe klant


Als dat zo is, staat dit vast nog wel in de systemen. Dus vul u profiel aan als dit nog niet is gebeurd. Waaruit blijft dat het nu niet meer kan dan?


DSL lijn met KPN experia box. Allen mogelijkheid tot bellen. GEEN INTERNET


Mijn profiel is niet gelijk aan dat van mijn zus. Ik heb glasvezel in Berkel en Rodenrijs en zij woont in Rotterdam Kralingen. Omdat zij 83jaar oud is en geen verstand van e.e.a. heb ik dit aangekaart


U kunt bij overige opmerkingen daar gegevens van u zus in kwijt. Nu is het vooral u woord tegenover die van KPN en daarmee kunnen medewerkers hier vrij weinig


Sorry Jeroen ik ben nieuw op dit forum. Waar kan ik overige opmerkingen vinden?

 


Je klikt hier en scrolt dan naar beneden.

 


Ok bedankt een ieder Ik ga dit proberen


Beste @Jan Feenstra, welkom! Wat fijn om te zien dat je zo goed op weg geholpen bent door de community! Ik heb even mee gekeken en zie wat je bedoelt. Jouw zus heeft geen ‘internet/tv’ of ‘mobiel’ van ons. Toch wordt zij niet als nieuwe klant gezien: zij neemt immers al geruime tijd diensten van ons af. Vanuit Telfort hebben wij haar overgenomen en het komt eigenlijk neer op het volgende: omdat er zo weinig klanten zijn die alleen een vaste telefonie abonnement hebben, is er voor gekozen om dit niet als 4e optie op te nemen op de website. Voor jullie levert dit nu helaas verwarring op, maar wij zijn er om dit op te helderen. En wat mijn collega aangaf, klopt: deze welkomstkorting is dus helaas niet van toepassing op jouw zus. 

 

Ik zie dat jij naar aanleiding van het telefoongesprek aangegeven hebt, teruggebeld te willen worden. Mijn collega heeft vandaag een eerste poging gedaan, maar kreeg je niet te pakken. We proberen dat dan altijd nog twee keer, dus ik ga er vanuit dat je één dezer dagen met mijn collega in gesprek raakt. Deze zal het dan nog eens met je doornemen, maar voor zover ik nu kan zien, kunnen wij de korting niet aanbieden helaas.


Bedankt voor de info. Mijn zus ziet er van af.  Overigens is haar Belbasis abonnement in 2019 niet vanuit  Telfort aangevraagd / overgenomen. Dit klopt niet. Dat is op mijn glasvezel abonnement zelf van toepassing. Ik begrijp dat e.e.a. wat onduidelijk is omdat ik als mantelzorger haar belangen probeer te behartigen. Zijzelf staat volledig buiten onze digitale wereld. 

Nogmaals iedereen bedankt op dit forum voor het meedenken.

 

 


Ah, excuses dan was ik daar inderdaad door verward. Niettemin is het Bel Basis abonnement al een oud abonnement, die weinig klanten nog afnemen. Dus bovenstaande is wat dat betreft nog steeds van toepassing. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, laat het gerust weten.