Skip to main content

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb zojuist een factuur ontvangen, waarin de kosten voor een telefoongesprek in rekening gebracht zijn, op zondag 5 september, vanaf ca. 22.30 's avonds.

Zover ik weet heb ik het abonnement internet en onbeperkt bellen.

Hoe kan het zijn dat ik voor dit telefoongesprek meer dan 20 euro moet betalen? Dat klopt toch niet?

Factuurkenmerk is: 11199446385, mijn klantnr is ************

 

*Admin: gegevens verwijderd en toegevoegd aan profiel in verband met privacy.
 

Hallo @rd48ar , was dat een telefoongesprek naar een ‘normaal’ nummer? Bij servicenummers en betaalde nummers zoals 090x nummers vallen de extra kosten buiten Belonbeperkt.

Geldt onbeperkt bellen ook voor betaalde nummers en servicenummers?

Onbeperkt bellen is inclusief het bellen naar gratis nummers (0800, 088). Ook is onbeperkt bellen inclusief bellen naar betaalde informatienummers (090x, 18xy, 084, 087), maar bij deze nummers is het exclusief de extra kosten die bij de betreffende dienst genoemd worden.

bron: https://www.kpn.com/bellen/opties/onbeperkt-bellen.htm


Ja, een vast nummer naar 038. Voorheen nooit in rekening gebracht.

Bedankt overigens voor de reactie.


Ja, een vast nummer naar 038. Voorheen nooit in rekening gebracht.

Bedankt overigens voor de reactie.

Even bellen naar gratis 0800-0402. Dit forum is gewoon niet geschikt voor dit soort financiele vragen. 


Waarom niet? Wie beslist er of iets al dan niet geschikt is? KPN kijkt toch gewoon mee?

Dan kunnen zij mij misschien vertellen hoe of wat de volgende stap moet zijn. 


@rd48ar Dat zou dan geen geld moeten kosten.
Je kan het snelste even bellen met KPN klantenservice 0800-0402 (gratis nummer) om dit na te vragen. Je kan ook hier op het forum wachten op een KPN moderator, maar dat duurt vaak 1-2 dagen afhankelijk van de drukte.


Ik wacht nog even af of ik überhaupt nog een inhoudelijke reactie krijg in plaats van procedurele kanttekeningen die niets aan de zaak toevoegen.


Hoi @rd48ar , het KPN forum is in eerste instantie een plaats waar KPN klanten elkaar helpen bij vragen en/of problemen. Er is een grote hoeveelheid kennis en ervaring aanwezig. Doe er je voordeel mee. In jouw geval is bellen echter het snelste.

KPN medewerkers (Moderators) lezen alles mee, maar reageren alleen waar nodig. Dit gebeurt in volgorde van eerste plaatsing van een topic, waardoor een reactie even kan duren.


Okay, mijn dank voor je inzet.

Dit is echter een specifieke zaak voor KPN en ik heb geen probleem met een aantal dagen wachten.

Beter dat dan aan de telefoon hangen, enfin.

Die factuur die loopt niet weg, en ik ook overigens niet. 


OK, graag gedaan. Succes!


Ha @rd48ar, welkom! Ik zie dat je al uitleg gehad hebt over waarom het forum niet de beste plek is om je vraag te stellen, maar we zijn er natuurlijk wel om de vraag te beantwoorden inderdaad 🙂. Ik heb je facturen er even bij gehaald en ik zie dat je geen BelOnbeperkt hebt. Je hebt ‘alleen’ internet én je betaalt voor je vaste telefoonnummer. Echter alle belkosten die je maakt, moet je apart afrekenen. De afgelopen maanden heb je heel weinig gebruik gemaakt van je vaste lijn, waardoor het vaak maar een euro of twee aan extra kosten waren. Echter deze maand heb je wat meer gebeld, waardoor de kosten hoger zijn. Je kunt ervoor kiezen om BelOnbeperkt alsnog aan te zetten, maar dit kost je dan maandelijks 9,99 euro. En uit de afgelopen maanden heb je dat maar één keer daadwerkelijk verbruikt. Dus dat is wat mij betreft niet nodig, ténzij je nu van plan bent om meer te gaan bellen, dan is het het overwegen waard. 


Nou als u er bent om mijn vraag te beantwoorden, dan kan ik dus toch wel terecht op het forum.

Nu maar wachten op de volgende persoon die de behoefte heeft om te zeggen dat ik niet op de juiste plek ben hier. Kan het toch nog een aardige club worden.

Enfin. Het blijft een internet community moet je maar denken, daar gaan de toestanden zo.

Voorheen was het zo dat ik belonbeperkt in het pakket had zitten, maar daarvoor moest later behoorlijk voor betaald gaan worden. Er staat me nu iets van bij dat ik het daarom verder heb laten zitten, dat is lang geleden.

In ieder geval bedankt voor uw antwoord. Die belkosten die frissen het geheugen weer op; weet ik dus wat ik niet meer moet doen.

 

 

Â