Skip to main content
Antwoord

Bellen met mijn vaste telefoon werkt niet meer

• September 25, 2025
  • 6 reacties
  • 105 keer bekeken

Mijn telefoon werkt niet meer, : lampje vaste telefoonop modem is aan, Dect telefoon is aan, kabeletje aangesloten, maar bellen naar mijn vaste nummer en bellen van mijn vaste decte telefoon wrkt niet meer

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@PetervanderGaag, dit hoort uiteraard wél te werken. Laten we dus samen kijken naar wat er aan de hand is. 

Heeft dit in het verleden wel gewerkt? En heb je ook geprobeerd om je toestel in de 2e groene poort aan te sluiten? 

Als laatste kun je ook proberen om de modem te resetten. Dit doe je door het resetknopje 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. 

Ik ben benieuwd of dit helpt, laat je het me weten?

Wat je ook kunt doen is een ander toestel proberen om een defect uit te sluiten, eventueel van een vriend of buurman. 

6 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 29, 2025

Hi ​@PetervanderGaag, dit hoort uiteraard wél te werken. Laten we dus samen kijken naar wat er aan de hand is. 

Heeft dit in het verleden wel gewerkt? En heb je ook geprobeerd om je toestel in de 2e groene poort aan te sluiten? 

Als laatste kun je ook proberen om de modem te resetten. Dit doe je door het resetknopje 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. 

Ik ben benieuwd of dit helpt, laat je het me weten?

Wat je ook kunt doen is een ander toestel proberen om een defect uit te sluiten, eventueel van een vriend of buurman. 

Helaas,

reset gedaan.

van poort 1 naar poort 2 ook gedaan ( 3 jaar terug in vorige huis met andere modem werkte dat wel ( het bel ciricuit was stuk in de modem))

En als ik van mijn vast nummer bel, krijg ik kies toon en nummers kiezen resulteerd in in gesprek toon.

en als ik van mijn mobiel naar mijn vaste nummer bel, krijg ik bel toon. dus de telefooncentrale of wat het tegenwoordig is) ziet een aangesloten telefoon, die niet in gesprek is.

PS,

ik heb 30 jaar in ontwikkeling van telefonie gewerkt ( PRX, 5ESS  telefoon centrales) ten daarna bij Ericsson aan Dect telefoons)

Kan het ook dat de mooie Ericsson Dect telefoon stuk is? volgens mij doet die alles,  en ik krijg kiestoon.

Maar waar kan ik dat testen., ik ken bij mij in de buurt niemand met een vaste lijn. bij KPN in Nijmegen?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 30, 2025

Beste ​@PetervanderGaag misschien een bevriende winkelier.

Als het goed is hebben de meeste zakelijke gebruikers ook vaste telefoon.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • September 30, 2025

​@PetervanderGaag, het zou kunnen dat het aan de toestel ligt. Wat misschien nog makkelijker is, een kennis of goede buur die een toestel heeft die je kunt lenen om dit te testen? 

DECT telefoon van Ericsson is getest, werkt prima, al meer dan 25 jaar, wel een keer nieuwe battarijen.nog een keer KPN bellen en hun laten testen, en nog een keer reset gedaan, kennelijk heel lang doen.

en jawel het werkt weer, eindelijk

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 8, 2025

Dan heeft de tweede reset geholpen, techniek blijft soms verbazen. 

Ik ben wel blij om te lezen dat alles weer goed werkt! Dankjewel voor de terugkoppeling hier.Â