Skip to main content

Hallo! Ik heb gisteren een simkaart ontvangen die ik in mijn Fritz!Box 6850 LTE (4G) router heb gestopt. Internet werkt goed, maar mijn telefonie-instellingen worden niet automatisch ingesteld via het KPN-profiel in de router, zoals bij sommige mensen het geval was. Mij is verteld door een KPN-medewerker dat ik mijn SIP-gegevens op kan vragen via kpn.com/sip als ik een vaste telefoon op de router aan wil sluiten en op die manier kan bellen via de simkaart. Echter, als ik probeer in te loggen op die pagina, blijf ik in een loop komen waarbij ik steeds de knop zie met: “inloggen met KPN ID”. Als ik dus inlog, kom ik weer op die pagina.

Op het forum zie ik dat bij verschillende mensen hetzelfde probleem ervaren werd. Wat kan hier aan gedaan worden? Ik wil graag mijn SIP-gegevens ontvangen.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hallo @gwku 

 

Op deze pagina staat een andere link: https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials volgens mij is dat dezelfde als waar je via de link kpn.com/sip terecht komt, deze werkt alleen vanaf je KPN thuis verbinding, heb je dat nog en doe je het ook via die verbinding?

Je kan ook proberen of het via een andere browser wel goed gaat.


Hoi @gwku en welkom op het forum! Is het met de tips van @GeSp gelukt? 


Hallo GeSp en Sanne,

 

Dank voor jullie reacties. Die pagina is inderdaad hetzelfde. Doordat ik een 4G-router heb, zit ik sowieso op het thuisnetwerk (dat gaat immers via de SIM-kaart) als ik verbonden ben met die wifi. Ik blijf echter in de login loop hangen. Andere browsers en andere apparaten helpen ook niet (ook niet na wissen van cache, cookies en andere opslag).

Hopelijk kan de tool worden gemaakt.


Hallo @gwku 

 

Ik denk niet dat je 4G-router als thuisnetwerk wordt gezien, alleen een DSL of glasvezel komen daarvoor in aanmerking.

Dus heb je nog zo'n verbinding dan moet je de sip gegevens via die verbinding opvragen.

Als je zo'n verbinding niet meer hebt, hoe kan je dan nog een ‘vaste telefoonlijn’ hebben bij KPN?


Nee daar kwam ik vandaag ook achter. Voordat ik het abonnement nam had ik gevraagd of dit mogelijk was. Een KPN-medewerker gaf aan dat dit kon. Nu blijkt dus dat het niet kon, zei een andere KPN-medewerker. Mijn gedachte was dat aan een SIM-kaart ook SIP-gegevens zaten gekoppeld, die ik dan dus in de router in kon voeren. Helaas werkt dat niet.

Dank voor het meedenken.