Skip to main content

 

Hallo, Wij hebben een abbonement met vast bellen wat eerst Telfort was maar nu omgezet ins naar KPN. We hebben ook zo internet op die manier, geen tv.
Hallo, wij hebben een abonnement met vast bellen en internet wat eerst Telfort was maar nu is omgezet naar KPN. Als ik nu mijn vaste nummergesprekken wil overzetten naar mijn mobiel wat ook van KPN is kost mij dat dan geld? Omdat er staat er u betaald de normale kosten. Ik bedoel dus als iemand naar ons huisnummer belt dat hij dan overgaat op mijn mobiel zijn daar kosten aan verbonden? Niet onderling bellen met elkaar. Dank u wel.
 

Dat is feitelijk hetzelfde als “onderling bellen”. Want het gesprek van buiten gaat vervolgens, middels de doorschakeling, van het huisnummer naar het mobiele nummer.

Als je nu (al) geen kosten op de factuur ziet als je van je vaste nummer op je mobiele wordt gebeld (met verbinding natuurlijk) dan zullen die er met doorschakelen ook niet zijn.

Bij KPN is het zo dat alle nummer op één adres gratis onderling kunnen bellen. Dus ook doorschakelen tussen die nummers levert dan geen kosten op met gesprekken.


En toch had ik laats kosten. Toen ik vanmijn vaste telefoon voorheenTelfort nu KPN, naar mijn dochters mobiel belde voorheen Telfort nu KPN. Raar dan ofniet


Oh, Telfort. Geen idee of Telfort die 'voorwaarde’ ook had. Als je abonnement niet van TFT naar KPN Hussel hebt gewijzigd, kan ik dat wat moeilijk beoordelen. Want dan gelden nog steeds de voorwaarden zoals je die bij Telfort had.


Hallo @Jonkie230 , bij een TFT-abo, is de doorschakeldienst op zich gratis, maar het doorschakelen zelf moet je wel betalen, want de beller kan niet weten dat jij niet thuis bent, maar in 'Verweghistan’ en hoeft dus niet voor die doorschakeltikken op te draaien.

 


Bij KPN is ook het doorschakelen (naar m'n eigen mobiele nummer) gratis @JanD . Omdat beide abonnementen op hetzelfde adres staan.

Hier nooit kosten op de factuur voor de doorgeschakelde gesprekken (met *61) naar m'n mobiel. Staan wel op factuur maar met steeds € 0,00 erbij. Moet me wel in een E.U. land bevinden.


Hallo @PeterG , dat weet ik, als je een belbundel hebt, maar ik gaf aan hoe het theoretisch werkt, per klant kan het natuurlijk anders zijn, binnen bundel, buiten bundel etc.

Mijn vrouw heeft haar mobiel doorgeschakeld naar mijn mobiel bij geen gehoor en mijn mobiel staat weer doorgeschakeld naar de vaste lijn bij geen gehoor en de vaste lijn staat weer doorgeschakeld naar de voicemail van de vaste lijn bij geen gehoor en alle doorschakelingen vallen bij ons ook steeds binnen de belbundel(s).:relaxed:

 


Een gesprek kan maar één keer doorgeschakeld worden…. Dus die hele keten gaat niet werken als iemand je vrouws mobiel belt.

En ik heb op de vaste telefoon geen bundel en toch geen kosten als er een verbinding is naar mijn mobiele (middels doorschakelen v.d. gesprekken).


Hallo @PeterG 

Een gesprek kan maar één keer doorgeschakeld worden…. Dus die hele keten gaat niet werken als iemand je vrouws mobiel belt.

Werkt bij mij perfect, gebeurt wekelijks.

Ik heb in mijn mobiel doorschakelen naar huis ook aangezet bij geen gehoor of bezet.