Skip to main content
Antwoord

Biedt KPN nog steeds SIP aan voor vaste telefoon?

• February 11, 2025
  • 5 reacties
  • 129 keer bekeken

Biedt KPN nog steeds SIP aan voor vaste telefoon?

Beste antwoord door PeterG

Het is ook voor particulieren mogelijk om een IP telefoon te gebruiken. Of een ATA.

Er zijn minder mogelijkheden dan met een aparte VoIP provider. De telefoon is alleen thuis te gebruiken bijvoorbeeld. 

Zie ook http://kpn.com/eigenmodem 🙂

Beantwoord dit je vraag?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 11, 2025

Het is ook voor particulieren mogelijk om een IP telefoon te gebruiken. Of een ATA.

Er zijn minder mogelijkheden dan met een aparte VoIP provider. De telefoon is alleen thuis te gebruiken bijvoorbeeld. 

Zie ook http://kpn.com/eigenmodem 🙂

Beantwoord dit je vraag?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 11, 2025

Bedankt voor je antwoord.

Voordat ik KPN belde zag ik deze pagina, ook het document "KPN Vast Bellen Specificaties voor Vast Bellen".

Echter tijdens het bellen vertelden ze dat ze geen IP telefoon meer konden aanbieden.  Ze boden een BOX aan, die ik op 220 en op mijn analoge telefoon aansluit en via het mobiele netwerk kan bellen.

Na dit gesprek heb ik besloten om het hier te vragen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 11, 2025

Als je inlogt op je kpn modem kun je de interne SIP voor de analoge poorten uitzetten. 

Daarna kun je via één van de LAN poorten, of wifi, eigen VoIP apparatuur verbinden.

Maar nog steeds alleen thuis te gebruiken. 

Met een losse VoIP provider heb je meer vrijheid. Een veel gebruikte is Cheapconnect. De gesprekskosten zijn ook maar ¹/10 ten opzichte van die van kpn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 11, 2025

Ik heb geen KPN modem, alleen media converter.

Bedankt voor het advies. Ik ga op zoek naar een provider.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 11, 2025

Heb je wel een vast nummer nodig?

Ik gebruik al 12 jaar alleen mobiel. Met onbeperkt bellen.