Skip to main content

Vrij vlot na overgang van de oude naar de nieuwe situatie heb ik een 4G Modem van KPN ontvangen.

Deze bleek echter niet te werken (stond ook in gebruiksaanwijzing) met het modem dat ik toen had: Experiabox V8. Het werkt uitsluitend met een V10 of V10a.

Via de klantenservice heb ik vervolgens na geruime tijd een V10 toegezonden gekregen.
Heb bij die gelegenheid meteen even geïnformeerd of mijn twee vaste telefoonnummers op dit modem zouden werken. Het antwoord was bevestigend, ja de vaste telefonie zou automatisch worden overgezet.

Na ontvangst van de V10 en het aansluiten ervan, gekoppeld aan het 4G Modem was mijn internetsnelheid inderdaad gestegen van 7 mbps naar 30-50 mbps. Fantastisch!

Maar helaas zijn beide vaste telefoontoestellen op het modem niet te gebruiken. Na aansluiting (telefoonplugjes van oude modem naar nieuwe modem) voor beide: status niet geregistreerd. Aanvankelijk geen lijnsignaal (zoemtoon) ook. Na een modem herstel en een modem reset na enige tijd inmiddels wel een lijnsignaal op beide toestellen. Maar nog steeds: status niet geregistreerd. Als ik probeer te bellen, maakt niet uit waarheen, krijg ik na enige tijd slechts een bezettoon.

Heb twee maal contact gehad met de KPN Klantenservice. In beide gevallen duurde het geruime tijd dat men het probleem had uitgezocht, en in beide gevallen werd mij verzekerd dat alles automatisch goed zou komen. Dat is tot op heden niet gebeurd.

Vermoedelijk moet er toch iemand bij de KPN een proces in werking zetten die mijn vaste telefoonnummers alsnog aan het V10 modem koppelt.

Bij dezen het verzoek om dit z.s.m te doen

Welkom op het forum, @rareblues, dank voor het alvast invullen van je profiel. Daarmee heb ik gelijk gekeken en ik zie inderdaad dat het niet helemaal lekker zit. Ik heb hiervoor op afstand actie proberen te ondernemen. Dat is niet geheel gelukt. Ik wil je dan ook vragen om je V10 een reset te geven om dat af te ronden.  Als de telefonie het daarna nog niet doet, meldt het hier, dan kan ik doorzetten naar de achterliggende afdeling.


Dat ging prima. Beide vaste telefoonnummers zijn nu aan het modem gekoppeld, en ik kan er succesvol mee bellen. Bedankt voor de vlotte service.

Maar…... mijn internetsnelheid is nu weer terug gezakt naar 7 mbps. Ik heb het 4G modem herstart, en daarna ook de V10. Nog steeds lage internetsnelheid.

Ben ik erg optimistisch om te verwachten dat dit nu "vanzelf” in orde komt?


Dat lijkt alsof het 4G modem niet goed verbindt met de V10 nu. Probeer herinstallatie van het 4G modem volgens de handleiding. Check of dan alle lampjes branden zoals het hoort. Mocht het nog niet helemaal pakken, geef het daarna even een uur of twee, drie om op stoom te komen. 

Als hij dan nog steeds niet bijspringt, geef het aan. Let wel: ik kom er dan pas maandag op terug. Als het meer haast heeft, dan kun je beter even bellen (0800-0402).


Na een harde reset van het 4G modem is er nu ook weer hogere internet snelheid (bijna 30 mbps).

En de vaste telefonie werkt ook nog steeds.

Kortom: problemen opgelost. Bedankt voor de vlotte en accurate hulp.

Prettig weekend!


Top, goed om te horen dat het allemaal weer in orde is gekomen :)