Vrij vlot na overgang van de oude naar de nieuwe situatie heb ik een 4G Modem van KPN ontvangen.
Deze bleek echter niet te werken (stond ook in gebruiksaanwijzing) met het modem dat ik toen had: Experiabox V8. Het werkt uitsluitend met een V10 of V10a.
Via de klantenservice heb ik vervolgens na geruime tijd een V10 toegezonden gekregen.
Heb bij die gelegenheid meteen even geïnformeerd of mijn twee vaste telefoonnummers op dit modem zouden werken. Het antwoord was bevestigend, ja de vaste telefonie zou automatisch worden overgezet.
Na ontvangst van de V10 en het aansluiten ervan, gekoppeld aan het 4G Modem was mijn internetsnelheid inderdaad gestegen van 7 mbps naar 30-50 mbps. Fantastisch!
Maar helaas zijn beide vaste telefoontoestellen op het modem niet te gebruiken. Na aansluiting (telefoonplugjes van oude modem naar nieuwe modem) voor beide: status niet geregistreerd. Aanvankelijk geen lijnsignaal (zoemtoon) ook. Na een modem herstel en een modem reset na enige tijd inmiddels wel een lijnsignaal op beide toestellen. Maar nog steeds: status niet geregistreerd. Als ik probeer te bellen, maakt niet uit waarheen, krijg ik na enige tijd slechts een bezettoon.
Heb twee maal contact gehad met de KPN Klantenservice. In beide gevallen duurde het geruime tijd dat men het probleem had uitgezocht, en in beide gevallen werd mij verzekerd dat alles automatisch goed zou komen. Dat is tot op heden niet gebeurd.
Vermoedelijk moet er toch iemand bij de KPN een proces in werking zetten die mijn vaste telefoonnummers alsnog aan het V10 modem koppelt.
Bij dezen het verzoek om dit z.s.m te doen