Skip to main content

Ik heb een oude telefoon aangesloten (kpn-telecom) maar wel met puls en toon keuze met druktoetsen. Ik hoor een storende bromtoon door de telefoon, als ik alle udp kabels uit het modem haal is de brom weg.

Een moderne draadloze telefoon heeft hier trouwens geen last van, de zender van de moderne(re) draadloze telefoon stoort wel op de oude telefoon maar met een ander soort toon (soort geigerteller) sterker dichtbij en zwakker veraf.

 

Enig idee waar de storing vandaan kan komen en hoe te overbruggen?

Sta nog voor een raadsel. Ik dacht direct aan het continu zenden van het dect-basisstation dicht bij de oude telefoon.

Welke telefoon heb je aangesloten en … waaróm?


ik heb een oude porseleinen telefoon geërfd die wil ik gebruiken. Als het niet kan dan kan het niet maar het zou fijn zijn als er een mogelijkheid is..


Hallo @Quasar , bedoel je deze:

 


Nee deze

 


Ah, die is ook best al oud. Jaar of 30 volgens mij. Niet eentje die KPN zelf geleverd heeft.

Heb je 'm al eens geprobeerd als je alléén deze aansluit? En de dect dus niet en daarvan de basis ook uit het stopcontact haalt (helemaal uit dus).


Ja alles al geprobeerd, brom gaat alleen weg als er verder niets is aangesloten op het modem


Dan lijkt me toch iets mis met die oude telefoon.


Klopt maar ik probeer erachter te komen waar het aan ligt en misschien te omzeilen 


Als er een defect in het toestel is, wat mij waarschijnlijk lijkt, valt dat natuurlijk niet te omzeilen.


Ik denk dat het niet zo een defect is omdat als ik alle Udp kabels uit het modem haal is de brom weg..


Hoi @Quasar, 

Wat een bijzondere telefoon zeg! Ik snap dat je deze graag wilt gebruiken.

Als ik je goed begrijp dan hoor je gebrom op de lijn als je het aangesloten hebt op je Experia Box en er ook andere internetpoorten in gebruik zijn. Als je deze andere internetpoorten op je modem leeg laat, dan is het gebrom weg. Klopt dit? 

Het lijkt mij dat er aanpassingen op dit toestel zijn gedaan om het via het internet te laten werken. Ik kan dus heel lastig een garantie geven dat dit goed gaat werken. Mogelijk heeft de telefoon last van de andere apparaten die aangesloten zijn. Zeker omdat als je een ander toestel aansluit op je modem, dat wel goed werkt. Om heel eerlijk te zijn weet ik zelf niet direct hoe een dergelijk probleem opgelost kan worden. Je Experia Box en je telefoontoestel stroomloos maken is zeker aan te raden, maar ik vermoed niet dat dit de problemen weg zal nemen. Ik verwacht ook niet dat onze technische dienst iets met dit probleem kan doen. 

Ik snap dat je liever een ander antwoord had gelezen, maar aan mijn eerlijkheid heb je het meeste. Alsnog een hele fijne dag gewenst!


Bedankt voor je antwoord en een antwoord op je vraag klopt dit, ja dat klopt en ik ben ook bang dat het niet te omzeilen is. Ik vermoed dat de communicatie tussen modem en de apparatuur stoort op de telefoon. Ik ga kijken of ik iets tussen de lijn en het modem kan inpluggen soort sip router ofzo.

tips en ideeën zijn nog altijd welkom

 


Hallo @Quasar , je kunt de aansluitingen in de stekker even controleren, rood op A, blauw op B,

overige draden zoals wit, oranje, geel en aarddraad loskoppelen voor zover ergens in de stekker mee verbonden.

 


Bedankt voor de tip ga het dit weekend proberen, aangezien ik geen krimptang heb zal ik moeten solderen. In de telefoon zelf heb je inderdaad alleen blauw en rood vanaf de aansluiting.


Reageer