Skip to main content

Kan er ook een 1601 nummer geblokkeerd worden? Mijn vader, ook met Alzheimer helaas, betaalt steeds meer aan hen nu hij alleen de vaste telefoon nog kan bedienen.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze

Dan vraag ik (als meelezende niet-KPN-er) me af wat dat voor nummer kan zijn.

Ik kom op dit uit : bel1601.nl

via :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?query=1601&bestemming=&status=&reeks=&relatie=&datum=&nrvrij=0&nrnummerstatus=Toegekend&nrnummervan=1601&nrnummertm=1601&nrbestemming=carrierselectie

Of bedoel je wat anders ? Wat gebeurd er precies ?

Hoe dan ook zal KPN dit niet kunnen blokkeren, er zijn wel oplossingen maar dan bij een andere telefoon aanbieder.


Dank voor je antwoord kees. 

Wat verder zoekend heb ik op kpn zakelijk de carrier pre select gevonden. Waarschijnlijk heeft mijn vader het toen zo geregeld met, inderdaad, bel1601. 

Op dit moment kan er helemaal niet meer gebeld worden met die vaste telefoon. 

Ik heb gevraagd om die cps uit te zetten en daar ook een bevestigende mail over ontvangen. Het zal 3 dagen duren. Ik hoop dat dit werkt.

Groet maya 


O ja, de carrier preselect,  dat was/is ook zo'n manier om de gedwongen winkelnering te omzeilen.

Dat was toen een aardig idee maar nu ingehaald door andere technieken.

Er was gisteren ook een vraag over hier op het forum, maar ja, bij gebrek aan een zoekfunctie met tijd-filter kan ik die zo snel niet meer terug vinden.

Vraag (ook aan andere meelezers) waar stel je dat 1601 nummer in, dat kan niet anders dan in de kpn-bel-centrale-computer zijn dus dan moet je dat ook weer ongedaan kunnen maken.

Op dit moment kan er helemaal niet meer gebeld worden met die vaste telefoon.

Wel gebeld worden ?

 


Er kan wel naar het nummer gebeld worden gelukkig.


Goedemiddag @mayschaer, werkt het nu weer allemaal voor jouw vader? Carrier Pre Select is iets dat KPN zelf niet aanbiedt, is dat nu ook stopgezet?