Skip to main content

In Aug. 2017 heb ik in de KPN winkel 2 DECT telefoons gekocht, een Chocago Duopack. Het Basisstation staat in de huiskamer, de andere in de slaapkamer.

Sinds een aantal maanden heb ik het volgende probleem. ELKE nacht om 00.06 uur gaat het Basisstation rinkelen. Het tweede station rinkelt NIET, dus het is geen extern gesprek. In de zomertijd was dit om 01.06 uur, dus het wordt niet gecorrigeerd voor de klokovergang. De rinkeltoon is anders dan wanneer je intern belt van de 2e naar de Basis. Elke rinkel is nu 6-tonig ABABAB, toon B hoger dan A. Na 1 minuut (20 rinkels) houdt het op. Als ik tijdens deze minuut opneem, hoor ik niets op de lijn. Bij een extern gesprek rinkelen beide stations met een enkelvoudige toon. Als ik intern bel, rinkelt het ABC ABC, steeds hoger in toon.

Mijn vraag: wat is dit? Zit het in de Instellingen? Vooral: hoe kan ik dit stoppen?

De KPN winkel wist geen oplossing. De website is zeer klantonvriendelijk en geeft geen hulp.

Graag antwoord naar ******

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

dit is een openbare community, ik zou even dat email adres weghalen, tenzij je erg gesteld bent op reclame


Hallo @Wim Castenmiller , heb je wellicht onbedoeld de wekker functie aangezet?

Of was dat een grappenmaker 🤡 in jouw familie ?

Zie pagina 8 van de handleiding , daar staat hoe je de wekker aan/uit zet.

 

bron: www.kpn.com | Handleidingen vaste en draadloze telefoons


Hoi, @Wim Castenmiller ,

Ik denk eerder dat de handset OP het basisstation rinkelt. Want het basisstation kan alleen rinkelen als je opgebeld wordt. De handsets hebben een alarm / wekker mogelijkheid. 

Die zal wel aan staan op de handset in de woonkamer. Staat daar een klokje bovenin het display? 

Zoek op hoe je 'wekker’ aan en uit kan zetten per handset.

In de zomertijd was dit om 01.06 uur, dus het wordt niet gecorrigeerd voor de klokovergang.

Je moet bij de Chicago nog '’ouderwets'’ zelf de tijd in het voor- en najaar opnieuw instellen! Zie pagina 4 van de handleiding.