Skip to main content

Een kennis van mij heeft ca. 3 jaar 2 Chicago duo handsets. 1 in de slaapkamer beneden, 1 in de slaapkamer boven. Probleem met die laatste is dat hij regelmatig de verbinding met het basisstation kwijt raakt. Met als gevolg dat ie dan dus daar niet mee kan bellen. Enige oplossing is dan de handset opnieuw aanmelden bij basisstation (in de meterkast).  Hoe kunnen we dat voor hem fixen ? 

Hallo @gerpol , je zou de DECT-set eens een fabrieksreset kunnen geven en dan weer aansluiten alsof deze nieuw uit de doos komt.

Succes.

 

 


Hey @gerpol, welkom op het KPN forum. Heel goed dat je onze community om raad vraagt. Erg vervelend dat één van de handsets geregeld de verbinding met het basisstation verliest. Goed advies van JanD, een reset kan verhelpen dat het probleem zich continu voordoet. Ik zou daar graag nog een toevoeging op willen doen: vervang de batterij van de handset. Na 2 - 3 jaar gebruik kan deze aan vervanging toe zijn. 

Let op: DECT-toestellen maken gebruik van oplaadbare batterijen, zorg ervoor dat je altijd 1,2 volt  aanschaft en de juiste afmeting: AAA en 400 Tot 1000 mAh.    

Heb je nog vragen? Stel ze hier gerust. De community helpt je graag :)


Hey @gerpol, welkom op het KPN forum. Heel goed dat je onze community om raad vraagt. Erg vervelend dat één van de handsets geregeld de verbinding met het basisstation verliest. Goed advies van JanD, een reset kan verhelpen dat het probleem zich continu voordoet. Ik zou daar graag nog een toevoeging op willen doen: vervang de batterij van de handset. Na 2 - 3 jaar gebruik kan deze aan vervanging toe zijn. 

Let op: DECT-toestellen maken gebruik van oplaadbare batterijen, zorg ervoor dat je altijd 1,2 volt  aanschaft en de juiste afmeting: AAA en 400 Tot 1000 mAh.    

Heb je nog vragen? Stel ze hier gerust. De community helpt je graag :)

Reset zou een oplossing kunnen zijn. Batterij niet want die hadden we al vervangen. Bovendien zit de handset eigenlijk standaard in zijn oplader/basis en dus genoeg stroom.  Thanks voor de suggesties.


zit de handset eigenlijk standaard in zijn oplader/basis

Dass ook weer niet goed voor de levensduur van de batterijen. Die moeten regelmatig een ontlaadt/laadt cyclus hebben. Dan kunnen ze wel 6 jaar meegaan (NiMH; bij voorkeur 750 mAh).


zit de handset eigenlijk standaard in zijn oplader/basis

Dass ook weer niet goed voor de levensduur van de batterijen. Die moeten regelmatig een ontlaadt/laadt cyclus hebben. Dan kunnen ze wel 6 jaar meegaan (NiMH; bij voorkeur 750 mAh).

Dat snap ik, maar mijn punt is dat het verlies van het contact met het basisstation dus niet door de batterijen kan komen. 


Bereik van DECT is standaard tot 100 meter.

Vraag is wel of er ECO functies zijn ingeschakeld. Eco modus + (ECO modus plus) schakelt het zendvermogen op de basis uit (0 zendvermogen) in standby. Dat is in het gewone gebruik niet erg. Zodra je met een handset gaat zenden zou de basis direct ook aan moeten gaan. En als er opgebeld wordt doet ie dat ook.

En ECO modus verminderd het zendbereik tot slechts 20 %. Dus dat kan ook een rol spelen als de tweede handset wat verder van de basis is. Slaapkamer, muren/vloeren ertussen.

Al eens simpelweg de handsets verwisseld? Als dan op de slaapkamer het probleem blijft zit het in het zendgebeuren (mogelijk ECO functies uitzetten). Verhuisd het probleem mee en gaat de oude slaapkamerhandset op de basis of in de buurt daarvan al steeds zonder verbinding dan is de handset defect (lijkt mij).


Het klinkt mij als gewoon stuk.

 

Dass ook weer niet goed voor de levensduur van de batterijen. Die moeten regelmatig een ontlaadt/laadt cyclus hebben. Dan kunnen ze wel 6 jaar meegaan (NiMH; bij voorkeur 750 mAh).

De dect laders die ik kan zien keurig als de cellen vol zijn en het geheugen effect is er ook niet (echt) meer bij NiMH :

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nikkel-metaalhydrideaccu

Wat ik wel doe als ik merk dat een handset snel leeg is is de cellen in een test lader doen om te zien of de capaciteit nog voldoende is en ook ongeveer gelijk is want in de telefoon (of ander apparaat) worden ze in serie geladen (en ontladen).

 


Heel goed dat de batterijen recent zijn vervangen, @gerpol. Dan zou je denken dat het daar niet aan kan liggen.  Dan is een reset en de ECO stand nog het proberen waard. Heb je de handleiding nog? Op alle handleidingen voor je vaste en draadloze telefoon vind je veel van onze DECT-toestellen de gebruiksaanwijzing. Laat je ons weten of het werkt?

 


Heel goed dat de batterijen recent zijn vervangen, @gerpol. Dan zou je denken dat het daar niet aan kan liggen.  Dan is een reset en de ECO stand nog het proberen waard. Heb je de handleiding nog? Op alle handleidingen voor je vaste en draadloze telefoon vind je van veel van onze DECT-toestellen de gebruiksaanwijzing. Laat je ons weten of het werkt?

 

Handleidingen hebben we gedownload. Zoals gemeld: toestellen zijn van een kennis en ik kom daar ook niet dagelijks over de vloer. Ik neem de suggesties van Eco en reset mee als hij weer aan de bel trekt bij problemen.  Dank allen. 


Heel goed Gerpol, we wachten je terugkoppeling rustig af. Hopelijk helpt het en kan jouw kennis weer een hele tijd vooruit met de Chicago 🙂 Tot horens! 


Reageer