Skip to main content

Geachte KPN, ik reageer toch op uw antwoord van ca.2 jaar terug. Ik moet mijn bank bellen in de VS. Banken bellen jou niet, maar ik moet hen bellen. Dit is met het oog op veiligheid. Ik heb een collect call nummer gekregen, maar dat zou ik moeten bellen via mijn provider en dat is KPN. Kunt u mij helpen hoe ik dat collect call nummer kan gebruiken?

Anderzijds heb ik KPN Compleet. Bel ik hiermee gratis naar USA? Of wat zijn de kosten p/m?

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van de reactie in dit topic. 
 

Anderzijds heb ik KPN Compleet. Bel ik hiermee gratis naar USA? Of wat zijn de kosten p/m?

Weet niet wat “KPN Compleet” inhoudt, maar denk niet dat "gratis” bellen naar USA daar onderdeel van uit maakt?   Vond o.a. een bericht  < HIER >  m.b.t. belkosten per minuut.

Als je geregeld naar USA zou moeten bellen, of  “überhaupt”  goedkoop zou willen bellen naar vaste nummers, overweeg een VOIP account bij bijv.  “VoipBuster”.

En installeer bijv. 3CX softphone  (→ progje is gewoon gratis)  op een Windows laptop, of direct een  “VoipBuster” progje  op laptop of smartphone (en bouw een connectie op via de data-bundel).

Bij opwaarderen van het beltegoed met € 10,- (excl. BTW), kun je 4 maanden gratis bellen,
naar vaste nummers binnen Europa, en toevallig ook gratis naar USA.
Bel niet naar mobiele nummers, want dat kost navenant erg veel.

Wil je vanuit een vaste lijn ook goedkoop bellen naar mobiele nummers, zou je van dezelfde VOIP firma, een ander VOIP account opzetten via “PowerVoip”, wat een ander “verdienmodel” heeft.
Geen gratis maanden bellen voor vaste nummers, maar algemeen lage tarieven voor zowel vaste nummers als mobiele nummers.


Hoi @zi3qd7! Ik zie dat je vraag staat onder vast bellen. Wij bieden hier geen dienst voor aan en moet eerlijk toegeven dat ik er ook weinig informatie over heb kunnen achterhalen. Ik weet niet hoe dit nu in z'n werk gaat. Met BOA (BelOnbeperkt Altijd) kun je kosteloos naar Amerika bellen. Zonder deze bundel zijn er kosten aan verbonden. Deze bundel kost €16,50 per maand en is maandelijks opzegbaar. Je kunt dus overwegen deze bundel aan te zetten en volgende maand weer uit, dan voorkom je een torenhoge rekening. 

 


KPN ondersteunt Collect Call vanuit en naar de V.S. al sinds 2013 niet meer. Dát nummer kun je derhalve niet gebruiken.

Bellen naar een nummer in de V.S. kost 30 cent per minuut + éénmalig een starttarief van 15 cent.

Houd je rekening met het tijdverschil?