Skip to main content

Vaste telefoon aangesloten. Krijg de melding controleer telefoon aansluiting en krijg geen kiestoon.

Heb je er wel een telefoonnummer bij in je abonnement?

Waar krijg je die melding te zien?

Met een DECT heb je niet zonder meer een kiestoon.
Alleen als je 2 seconden de groene knop ingedrukt houdt. Of als je eerst een nummer kiest en dan de groene knop zou je ook even de kiestoon moeten horen.
Maar dan dus alléén als je ook een vast nummer in je abonnement afneemt. Bij '’Hussel” en '’Internet+TV'’ is dat niet standaard.


Ik kreeg de melding te zien nadat KPN mijn vaste telefoon heeft toegevoegd aan mijn abonnement. 2 seconden de groene knop indrukken werkt niet.


 


Hmm okee. De Gigaset zelf. Mijn 10 jaar oude set geeft zo'n melding niet indien tel.lijn niet is aangesloten. Linksboven zie ik wel dat ie met het basisstation is verbonden, dus dat lijkt me okee. Hoe is de connectie tussen de basis en het modem?

Als het modem 2 phone poorten heeft, heb je dan de andere poort al geprobeerd?

Zelf gebruik ik de vaste niet meer. Mij veel te dure belkosten tov mobiel abonnement.


Hi @Augo60! Hoe gaat het op dit moment met de telefoonaansluiting? Kan je al bellen? Zo niet zou je dan nog antwoord kunnen geven op de vraag van @PeterG?


@PeterG ik heb alle twee de poorten geprobeerd, geen verandering 


Staan je gegevens in je forumprofiel, @Augo60 ? Dan kan @Bram_ even checken of telefonie inderdaad (goed) actief staat.

En! Heb je ook al even een andere telefoonset (dus ook basis) geprobeerd? Misschien is je dect (basisstation) wel defect. Of het aansluitsnoertje met de RJ11 stekkertjes.


Ja, ook een ander toestel geprobeerd. Zelfde euvel moet ik ook de velden vullen waar privé achter staat


moet ik ook de velden vullen waar privé achter staat

Juist die velden. Met die gegevens mag een moderator je in de administratie op zoeken. En kan ie dat ook met die gegevens.

Welke Experiabox (modem) heb je?

V8, V9, V10, V10A ?


Alle velden zijn gevuld

 


Mooi. Dan is het wachten op Bram. Maar die heeft meer cases lopen, dus  kan het wel effies duren.


@Augo60 ik heb alles voor je nagekeken. Er moest nog een reset van het modem gebeuren. Dit heb ik ook gedaan. Test nog 1 keer of het telefoonnummer nu werkt. 

Als dat niet zo is moeten we een monteur inplannen. Omdat het bij vaste telefonie vaak het toestel zelf bleek te zijn is dit in principe wel een betaalde monteur.

Op het moment dat het wel aan onze apparatuur of verbindingen ligt worden die kosten natuurlijk niet gerekend.

Om deze in te plannen wil ik je vragne te bellen met 0800-0402. Ik heb een notitie voor je achtergelaten waarmee de collega de monteur gelijk voor je in kan plannen.


Gebeld. Ze gaan eerst van afstand helpen. Als dat niet lukt, maken ze een afspraak voor een monteur