Skip to main content

Zonder vaste telefoon. Niet mogelijk Dallas Comfort aan te sluiten, ondanks 3 monteurs en uren……. telefonische help. Wat nu?

Hoi @onbeantwoorde vraag . Welkom op het forum.

Dat klinkt niet best. Er zijn dus monteurs langs geweest? Wat is hun verklaring dat het niet werkt?

Kun jij tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Woensdag komt de vierde monteur. Maar er werd me al gezegd dat het niet  zeker is dat deze het kan oplossen. Waar moet ik dan heen om een werkende telefoon te krijgen? KPN kan niets betekenen in deze. 

Ik krijg mijn profiel niet aangevuld. Jammer genoeg. Weet niet hoe dit moet.


Hoi @onbeantwoorde vraag . 

Hebben de monteurs ook uitgelegd waarom het zo moeizaam gaat? Er moet toch een reden zijn?

Je kunt hier op >>profiel << drukken. Vervolgens vul je de relevante gegevens in en druk je op ‘wijzigingen opslaan’ (de blauwe knop onderaan)

Laat je mij weten als dit gelukt is?


De monteurs hebben hun best gedaan. Maar het hoort een analoge aansluiting te zijn voor de vaste  telefoon. Internet heb ik via xs4all, op eerder aanraden van de KNP.  Als ik de telefoonkabel verwijder uit het stopcontact of uit de splitter heb ik ook geen internet meer. So wie so kan ik niet bellen met de telefoon Dallas Comfort. De monteurs weten ook niet hoe die moet worden ingesteld. Krijgen daar geen informatie over. Hebben weinig tijd om alles uit te pluizen. Gaan weg omdat ze het niet opgelost krijgen en weten niet wat eraan te doen.  Morgen een vierde poging, maar ik denk dat er ook iemand moet komen die iets van de aansluitingen van de computers weet? Enfin: het is de derde week en ik hobbel maar door. Krijg het niet opgelost. Er zou bij de KPN iemand moeten werken met een “ overzicht” . Het ene  is afhankelijk van het andere. Ik heb een Fritzi!Box.  

Heb zoveel mogelijk mijn profiel bijgesteld.


Maar het hoort een analoge aansluiting te zijn voor de vaste  telefoon.
Internet heb ik via xs4all

AHA!!!

Dat wordt zo NIET meer geleverd. Dat is PSTN (KPN) en DSL (via xs4all). Dat kan al jaren niet meer zo via één lijn. Het kan alleen als je TWEE fysieke lijnen hebt.

In deze situatie kan je het beste telefoon bij xs4all aanvragen. Dat gaat dan lopen via de Phone-aansluiting van de Fritzbox. Dat is nog een stuk goedkoper ook qua abonnement dan een losse PSTN aansluiting.


Dank. Ik zal het morgen aan de monteur voorleggen. Als ik een probleem heb bij xs4all, komt er ook een monteur van KPN.

 

marijke


Nee, er komt een monteur van KPN Netwerk. Dat is een ander bedrijf zelfs (maar wel binnen KPN) dan KPN de Provider.


Dankjewel.  Weer wat geleerd. Maar het zou ook handig zijn als er iemand was die je als aanspreekpunt zou kunnen bellen en een overzichtspositie had. Nu word ik van de een naar de ander gestuurd en ,ondanks het dikke dossier, weet niemand er het fijne van. Niet makkelijk voor een klant.

 


Dank voor de gegevens, @onbeantwoorde vraag .  Ik zie dat wij een actuele klacht hebben lopen. Je hebt hierbij ook een contactpersoon. Die heeft recentelijk nog contact met jou gehad als ik de notities goed lees. 

Wat ik er verder van begrijp is dat de telefoonaansluiting verder in orde is maar dat het om de instellingen van het toestel gaan? Normaliter hebben monteurs dan ook niet alle kennis in pacht.

Wat gaat er nou precies mis wan tik lees in voorgaande tickets dat het KPN domein als storingsbron is uitgesloten.


Hartelijk dank voor het antwoord. Heb steeds andere personen met wie ik bel . En ja, de monteurs weten niets van de telefoon.  KPN is geen storingsbron, maar ik kan de telefoon niet aansluiten. Heb geen telefoon die werkt. Als ik  het basisstation loskoppel heb ik ook geen internet meer. Het hoort analoog te zijn ( de telefoon) maar hij werkt niet.  De 2e telefoon krijg ik niet aangemeld.  Gekocht bij de KPN. Maar ook daar kunnen de mensen me geen raad geven. Basisstation uit de splitter: ook geen internet. Dus: wat moet ik? Er zijn geen mensen die me raad kunnen geven. Ik heb het uitgebreid uitgelegd, maar niet het idee dat de  mensen begrijpen waar ik het over heb. Blijven vriendelijk, maar zeggen allemaal zowat hetzelfde. Gaan niet echt in op mijn vraag.  Straks komt er weer een monteur. Kost me geld, maar geen oplossing. Waar moet ik zijn om me te helpen?  Ik kom met de KPN tot nu toe niet verder. Helaas. Had een groot vertrouwen, maar nu???


Je spreekt van een splitter. Is dat een DSL / PSTN splitter? Wel gek als je daar het basisstation van de telefoon uithaalt het internet het niet meer doet. De Fritzbox zou gewoon moeten blijven werken.

Je hebt nu dus TWEE abonnementen? Een voor internet bij XS4ALL en een bij KPN voor vaste, analoge, telefoon??

Als je je telefonie nog via een splitter vóór het modem hebt is dat een oude technologie die al enkele jaren niet meer geleverd wordt (bij nieuwe klanten zeg maar, oude kunnen het nog wel hebben). Het komt nog heel weinig voor. Ik kan me dan ook voorstellen dat de monteurs hier ook niet van af weten.

De 2e telefoon krijg ik niet aangemeld.  Gekocht bij de KPN.

Begrijp dat je hier een HANDSET mee bedoeld? Houdt de oproeptoets van de basis ingedrukt (Gigaset???) voor enkele seconden. Deze staat dan 1 minuut in aanmelden. Volg aanmelden op de handset (menu → instellingen → handset → handset aanmelden). PINcode (meestal) 0000, tenzij je deze zelf ooit gewijzigd hebt.

NOTA BENE

Gewoon mobiel abonnement / nummer nemen ofwel gaan gebruiken, met een abonnement. In the end vééél goedkoper dan vaste telefoon.


Ik zal het gaan proberen . Bedankt voor het advies.


Sorry, weer niet gelukt. Ook de monteur heeft zijn uiterste best gedaan, maar het lukte niet. Op advies nu maar een telefoon gekocht bij de mediamarkt. Lukt ook niet om deze aangesloten te krijgen. Op één lijn zit de analoge telefoon en de computer. Het is het een of het ander. Ook dat eigenlijk niet, want telefoon heb ik niet. Internet dan weer wel.. Gebeld met KPN voor de zoveelste maal. Ik word morgen terug gebeld. Maar ik merk nu al dat het probleem wordt afgeschoven.  Ik bezorg hen veel last, maar niemand die het kan verhelpen.  Jammer van zo'n groot bedrijf.  Het verdient geen medaille van verdienste. De mensen zijn  vriendelijk, maar kunnen me niet helpen.  Jammer

 


Nogmaals: Je hebt nu dus TWEE abonnementen? Een voor internet bij XS4ALL en een bij KPN voor vaste, analoge, telefoon??

Advies, neem vaste telefoon (als je tenminste nog een lijn met hoge belkosten wilt) via XS4ALL. Hij gaat dan in je modem in de Phone aansluiting.

Zelf heb ik als zovelen de vaste lijn er uit. Bel met de mobiel wat vele malen goedkoper is door onbeperkt bellen/sms in mijn abonnement. In en naar alle E.U. nummers.


Dank Peter. Morgen belt KPN me weer  en dan zal ik wel zien wat ze in petto hebben. En dan ga ik met xs4all bellen. Dan zal er wel iemand komen vermoedelijk en dat is dan weer een monteur van KPN. En zal ik het abonnement opzeggen bij KPN, afhankelijk van wat ze me morgen kunnen vertellen. Het is nu drie weken en niet plezierig. Ook voor de medewerkers niet.

 

Groeten,

Marijke