Skip to main content

Ik schijf dit bericht voor mijn vader. Zijn vaste telefoon werkt niet meer, hij kan niet bellen en niet gebeld worden. Ik heb al mijn eigen werkende telefoon aangesloten, een nieuwe RJ11 muuradapter en drie verschillende kabels geprobeerd met hetzelfde resultaat.

 

Ik probeer een storing aan te melden, maar wordt steeds richting mijnkpn geleidt en als ik de gegevens in het koppel product invoer kan hij het product niet vinden, terwijl ik zeker weet dat ik de juiste gegevens heb. Is er niet ergens een gewoon service nummer te vinden?

Hoi @waal39, welkom bij ons op het forum. Goed dat je dit voor jouw vader doet, het is geen pretje als hij niet bereikbaar is natuurlijk. Als hij probeert te bellen, wat hoort hij dan? Is er wel een kiestoon te horen? En wat hoor je als je naar zijn nummer belt, gaat het wel over?
Jullie hebben al een aantal dingen geprobeerd begrijp ik, maar helaas nog zonder effect. Zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen en een seintje geven met de gegevens van jouw vader? Dan kunnen we met je meekijken.

Als je liever belt kan dat natuurlijk ook, dat kan via het gratis nummer 0800-0402.


@Jasper Ik heb het profiel zo goed mogelijk ingevuld (heb het klantnummer zoals op de rekening staat, bij internet ingevuld aangezien er geen veld is voor vast). Kiestoon kan ik me niet herinneren, maar als ik bel naar mijn mobiel gaat die niet over. Als ik bel met mijn mobiel naar het vaste nummer van mijn vader gaat die telefoon ook niet over.


Je vader heeft geen internet van kpn? De telefoon zit dus niet op het modem aangesloten?

Dan is het een analoge (pstn) aansluiting en kan niet gekoppeld met MijnKPN. Als jouw toestel het hierop dan ook niet doet is er iets mis in de centrale (of de fysieke lijn). Er zal dan een monteur aangestuurd moeten worden.


@PeterG Idd. Mijn vader heeft geen internet van KPN, het is gewoon een oude telefoonaansluiting. Dan weet ik in iedergeval waarom het niet gekoppeld kan worden aan mijnKPN. Dank


@waal39 Ik heb het nagelopen en ik zie dat er in dit geval inderdaad een monteur nodig is. Omdat het hier gaat om analoge telefonie gaat heb ik zelf geen mogelijkheid om deze aan te sturen. 

Ik zou daarom ook willen adviseren om te bellen met 0800-0402 en hier aan te geven dat er problemen zijn met de vaste analoge telefoonlijn. Dan kan er zo snel mogelijk een monteur ingepland worden!