Skip to main content
Vraag

Dect profoon maakt geen verbinding

• February 15, 2025
  • 5 reacties
  • 196 keer bekeken

Ik heb een profoon/Dect telefoon. Ik heb geprobeerd om hem met rechargeable batterijen (AAA 800 mAh) te laden, maar er gebeurt niks. Met VARTA-oplaadbare batterijen ging de telefoon nog aan, maar in beide gevallen kan ik niet bellen of gebeld worden. Met de 800 mAh batterijen blijft het schermpje grijs.

Waar kan dit aan liggen of wat doe ik fout?

groet,

Laurens

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 15, 2025

Beste ​@Laurens L. Je zou kunnen kijken of de Profoon te resetten is, zowel de handset als het basisstation.

Profoon is een B-merk en dus niet van de hoogstaande kwaliteit zoals Gigaset.

In de regel zijn 400Mh batterijen meer dan genoeg voor een handset van een DECT, zwaardere batterijen kan uiteraard, alleen duurt het langer voordat deze opgeladen zijn en het kan ook zijn dat de Profoon 800Mh batterijen niet kan ‘behappen’.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 19, 2025

Goedemorgen ​@Laurens L. , welkom hier op onze Community en dank ook voor jouw bericht!

Het lijkt erop alsof je Profoon DECT-telefoon niet goed werkt met de oplaadbare batterijen die je hebt geprobeerd. Veel DECT-telefoons hebben NiMH AAA batterijen nodig met een bepaalde capaciteit (600-750 mAh). Als de origine batterijen een lagere capaciteit hadden en je nu 800 MaH batterijen gebruikt, dan kan dit problemen geven. Sommige toestellen werken niet goed met batterijen boven een bepaalde capaciteit.

Beste ​@Laurens L. Je zou kunnen kijken of de Profoon te resetten is, zowel de handset als het basisstation.

Profoon is een B-merk en dus niet van de hoogstaande kwaliteit zoals Gigaset.

In de regel zijn 400Mh batterijen meer dan genoeg voor een handset van een DECT, zwaardere batterijen kan uiteraard, alleen duurt het langer voordat deze opgeladen zijn en het kan ook zijn dat de Profoon 800Mh batterijen niet kan ‘behappen’.

Het resetten is ook een goed advies, heb je dit inmiddels gedaan en zo ja, heeft dit ook voor het gewenste effect gezorgd?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 19, 2025

Dank allen. Dankzij jullie reacties is het probleem opgelost!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 19, 2025

Goed om te lezen en dank ook voor het delen ​@Laurens L. :) 

Toch nog eventjes benieuwd; zat de oplossing in de hoek van de batterijen of was een reset in dit geval voldoende?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 19, 2025

Dank allen. Dankzij jullie reacties is het probleem opgelost!

Hoe is het opgelost ​@Laurens L. ???

Daar leren wij ook weer van.

Â