Skip to main content

Om helemaal gek van te worden, Het lukt absoluut niet om mijn vaste lijn door te schakelen naar mijn mobiel. Ik heb diverse malen geprobeerd om dat met mijn telefoon te doen maar dat werkt niet, Ik heb het 5 dagen geleden in “mijn KPN” aangezet, werkt het nog niet. ik heb gebeld met KPN maar het werkt niet. Ik heb een eigen bedrijf en ben daardoor slecht bereikbaar. Is er nou nergens binnen de organisatie iemand die zo slim is om dat wel voor mij te regelen? Het moet een fluitje van een cent zijn om dat toch te regelen. Tips over *21* en dergelijke zijn heel aardig bedoeld maar zijn zinloos. Zijn er wellicht andere echelons waar ik mijn vraag moet neer leggen?

Hoi @Klaas Drenthe, welkom terug. Vervelend dat het zo moeizaam gaat met de doorschakeling. Ik begrijp dat je het in de MijnKPN hebt aangezet. Wat je sowieso kunt proberen is de doorschakeling daar even weer verwijderen, en hem opnieuw instellen. Als dat niet helpt, dan voor de volledigheid toch even de manier hoe dit handmatig kan:

Doorschakeling aanzetten:

  1. Toets *21*
  2. Toets het telefoonnummer waarnaar je wilt doorschakelen en sluit af met #
  3. Je hoort een kiestoon, de doorschakeling is actief

Doorschakeling uitzetten:

  1. Toets #21# en bevestig met de belknop

 

Als het daarmee ook niet helpt, wil je dan eens je forumprofiel invullen? Graag dan, naast adres e.d., in het veld ‘persoonlijke opmerking’ zowel je vaste nummer als het mobiele nummer waar je naar wilt doorschakelen. Reageer hier weer als je dit gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Je kan dit doen via 3 wegen: MijnKPN (via laptop en ook via de app op je smartphone), en via de aangesloten vaste telefoon.

  • Via MijnKPN (app en site) kun je instellen hoe vaak de telefoon over moet gaan voordat ie doorschakelt: 1 tot 10 x. (dat is *61)
  • Via de telefoon doorschakelen met *61 resulteert default tot na 5 x. Gebruik je *21 dan kan je dat niet via MijnKPN beheren/uitzetten!
    • Met een dect:
      • Toets in *61*06xxxxxxxx# en daarna de beltoets indrukken. Wacht tot het riedeltje (het kiezen) is afgelopen en zodra je weer een toon krijgt verbreek je de verbinding.
  • Uitzetten:
    • Toets #61# en dan de beltoets. Na riedeltje ( 4 piepjes dan) verbinding weer verbreken.

Bovenstaande kan ook met *21 maar dat is dus niet beheerbaar via MijnKPN (of via de app op locatie).

Om de doorschakeling te checken NIET bellen met het nummer (je mobiel) waarNAAR is doorgeschakeld! Want dan is 't nou net niet in bedrijf. Bij alle andere nummers die bellen wel.


Admin: voor het overzicht een paar bullets toegevoegd


Je kan dit doen via 3 wegen: MijnKPN (via laptop en ook via de app op je smartphone), en via de aangesloten vaste telefoon.

Via MijnKPN (app en site) kun je instellen hoe vaak de telefoon over moet gaan voordat ie doorschakelt: 1 tot 10 x. (dat is *61)

Via de telefoon doorschakelen met *61 resulteert default tot na 5 x. Gebruik je *21 dan kan je dat niet via MijnKPN beheren/uitzetten!

Met een dect:

Toets in *61*06xxxxxxxx# en daarna de beltoets indrukken. Wacht tot het riedeltje (het kiezen) is afgelopen en zodra je weer een toon krijgt verbreek je de verbinding.

Uitzetten:

Toets #61# en dan de beltoets. Na riedeltje ( 4 piepjes dan) verbinding weer verbreken.

Bovenstaande kan ook met *21 maar dat is dus niet beheerbaar via MijnKPN (of via de app op locatie).

Om de doorschakeling te checken NIET bellen met het nummer (je mobiel) waarNAAR is doorgeschakeld! Want dan is 't nou net niet in bedrijf. Bij alle andere nummers die bellen wel.

 

PeterG,

Jij bent echt de eerste die aangeeft dat het met een Dect telefoon anders moet, Dat was namelijk de oplossing. Het werkt nu wel, bizar dat KPN dat niet kon vertellen. Mijn dank is groot.

 


Op die manier bel ik ook gewone nummers met de dect. Eigenlijk net zo als met mobiel dus.

Hoe anders? Eerst beltoets? Dan moet je die 2 seconden ingedrukt houden voor de kiestoon…. Dat doet toch niemand.

Nummer → beltoets.


Oeh! Nu heb ik ook weer wat geleerd vandaag, @PeterG

En fijn dat het nu werkt, @Klaas Drenthe