Skip to main content
Vraag

Doorschakelen uitzetten werkt niet

  • 23 August 2024
  • 23 reacties
  • 201 keer bekeken

Het doorschakelen uit werkt niet.  De doorschakeling blijft in stand

Als je je vaste telefoon doorgeschakeld hebt naar een ander (mobiel) nummer, kun je dat in de MijnKPN-app weer ongedaan maken, heeft soms even tijd nodig voordat het effectief is, wordt ook aangegeven binnen de app bij een aanpassing @CurlyHead 

 


Hallo @CurlyHead 

 

Heb je wel de juiste doorschakeling uitgezet, zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/ugs/doorschakelen-vaste-telefoon

Je kan ook al die codes proberen, dus: #21#, #61# en #67#

 

Een andere methode om het uit te zetten is via MijnKPN, je Thuis internet moet dan wel gekoppeld zijn.

Ga naar ProductenThuis abonnement → Informatie & Instellingen → Vaste telefoonDoorschakelen en daar kiezen voor Niet en dan op Opslaan klikken:

 


Als je je vaste telefoon doorgeschakeld hebt naar een ander (mobiel) nummer, kun je dat in de MijnKPN-app weer ongedaan maken, heeft soms even tijd nodig voordat het effectief is, wordt ook aangegeven binnen de app bij een aanpassing @CurlyHead 

 

Dank voor je antwoord, maar ik heb geen smartphone.


Misschien niet helemaal duidelijk geteld door mij. Ik heb de vaste telefoon doorgeschakeld naar mobiel, dat ging goed. Echter bij het terugschakelen met #21# blijkt dit niet te werken. Ik blijf dus doorgeschakeld naar mobiel.


Kijk dan eens via de website in MijnKPN: https://mijn.kpn.com/ en ga dan zoals ik eerder schreef naar de instelling voor doorschakelen, wellicht kan je hem daar wel uitzetten @CurlyHead 


Gebruik je wel de groene beltoets op je handset na het intoetsen van #21# ??

 

(...) maar ik heb geen smartphone.

De MijnKPN app is er ook voor je tablet. 

En anders op je computer via http://mijn.kpn.com.

!! Daar kun je echter ✽21 niet uitzetten. Wel ✽61 en ✽67.

Doorschakelen via MijnKPN is ‘bij bezet/onbereikbaar’. Dus combi 61 en 67. 


Als je je vaste telefoon doorgeschakeld hebt naar een ander (mobiel) nummer, kun je dat in de MijnKPN-app weer ongedaan maken, heeft soms even tijd nodig voordat het effectief is, wordt ook aangegeven binnen de app bij een aanpassing @CurlyHead 

 

Dank voor je antwoord, maar ik heb geen smartphone.

Het kan ook via de website @CurlyHead 


@JanD. Het uitzetten van doorschakelen heeft als resultaat dat hij inderdaad niet meer doorschakeld (onbereikbaar). Weer aangezet in de hoop dat hij nu weer wel doorschakeld. Na de gelukte doorschakeling vanmorgen, is het terug schakelen daarna met #21# niet het gewenste resultaat.

Allen dank voor de reacties.

 


Euh, wordt ie onbereikbaar als je #21# doet? Dan is er wat anders aan de hand. Dan kan je kpn bellen voor een storing

Blijft je doorgeschakeld naar mobiel met #21# gaat het ook niet goed. Maar die code moet wel 'gebeld' worden. Hoe vaak ik niet bij mensen ben geweest in mijn actieve tijd voor de lokale telefoonwinkel die na #21# vergeten even verbinding te maken…

En wat je mobiel betreft. Is dat nog een ‘ouderwetse’ GSM? Vervang die voor 1 december 2025 voor een telefoon die via 4G werkt. Dat hoeft geen smartphone te zijn. 2G/GSM gaat uit na november 2025. Ik ken alleen de Nokia 110 4G. Die kan alleen bellen en sms’en.

Verder bijvoorbeeld nog Nokia 215 4G, Seniorcom T2 4G, Artfone C1+ 4G, CAT S22 Flip 4G


@PeterG 

Dank voor de reactie. Als ik #21# intoets en verbinding maak, geeft hij 4 geluidjes en vervolgens niets meer. Het lijkt of hij dit niet doorgeeft.

 


Volgens mij hoort er na de 4 geluidjes (dat is okee) de “kiestoon” (=bevestigingstoon) volgen. Dat kan eventjes duren. Verbinding pas verbreken als je die krijgt.


@PeterG 

Dat is juist het probleem, de kiestoon komt niet, heb het 1 keer 15 minuten laten aanstaan, geen kiestoon

 


Kun je wel naar andere nummers bellen met je vaste lijn momenteel? Dat zou ondanks *21 gewoon moeten kunnen.

Verder: testen doorschakeling (of uit zijn daarvan) kan alleen vanaf je vaste telefoon en dan je eigen vaste nummer bellen. Krijg je “in gesprek” dan is de doorschakeling juist uitgeschakeld. Krijg je je mobiele dan is de doorschakeling nog aan.

Dus vanaf de aansluiting met (fictief) nummer 020-6676767 bellen met 020-6676767 bijvoorbeeld. Bezettoon geeft dan aan doorschakeling niet actief. In dit geval is de bezettoon dan juist goed.


@PeterG 

Ik kan via de vaste lijn ook niet met andere nummers bellen.

Ook het bellen met de vaste lijn naar het eigen nummer geeft geen reactie.

Inmiddels weet ik wel dat de doorschakeling bestaat, want mijn dochter belde net met het vaste lijn nummer, maar die kwam door de doorschakeling op de mobiel uit. De doorschakeling is dus nog aan.


Dat laatste is maar goed ook, aangezien er kennelijk storing op je lijn is.

Daarvoor kun je kpn bellen. Dat kan niet via het forum opgelost.

Doordat uitgaand bellen niet werkt kan de doorschakeling dus ook niet uitgezet. 


@PeterG 

Dank voor je reacties. Ik ga contact opnemen met KPN.


Bel met je mobiel het gratis nummer.

0800-0402 


Is het allemaal nog gelukt @CurlyHead? Heb je contact gehad met onze klantenservice?


Remco,

Nee, het contact met de klantenservice is niet gelukt. Ten eerste door de lange wachttijd en tweede door het eventueel gebeld worden heel laat op de avond.

En ja, op dit moment werkt het weer. Geen idee waardoor en hoe.

Nog een opmerking over de probleemoplosser. Daar wordt geadviseerd om de telefoonkabel in de tweede poort te stoppen, echter bij mijn modem is maar 1 aansluiting voor de telefoon. Ik heb een Experia v10A.


Doorschakeltip.

Schakel door met ✽61✽telefoonnummer#. 

Voordeel. Dit kan je gewoon aanlaten. Dit schakelt standaard door na 4 x* overgaan. Dus kun je ook altijd op de vaste telefoon opnemen als je thuis bent.

*via MijnKPN instelbaar tot 9 x.

 


Remco,

Nee, het contact met de klantenservice is niet gelukt. Ten eerste door de lange wachttijd en tweede door het eventueel gebeld worden heel laat op de avond.

En ja, op dit moment werkt het weer. Geen idee waardoor en hoe.

Nog een opmerking over de probleemoplosser. Daar wordt geadviseerd om de telefoonkabel in de tweede poort te stoppen, echter bij mijn modem is maar 1 aansluiting voor de telefoon. Ik heb een Experia v10A.

Mocht de tip van Peter niet werken dan zou ik toch even bellen met 0800-0402. 


Even ter afsluiting van dit onderwerp:

Ik heb enkele malen contact gehad met de klantenservice. Bij het laatste contact tot de slotsom gekomen dat waarschijnlijk de telefoonpoort op de 10a defect is. Vandaag een nieuw modem ontvangen en ondanks de opmerkingen van de klantenservice dat de telefoon niet meer doorgeschakeld was, na installatie van het nieuwe modem gebleken dat de doorschakeling nog wel in stand was, alleen nu heb ik met #21# wel kunnen terugschakelen.

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken.


Dat laatste ging ik al van uit aangezien uitgaand bellen niet werkte. En dan lukt #21# bellen ook niet. Gelukkig bleef je daardoor wel bereikbaar. 

Tip: voortaan '21' niet meer gebruiken want die kun je niet online uitzetten. 

Dit is veel handiger vind ik:

Doorschakeltip.

Schakel door met ✽61✽telefoonnummer#. 

Voordeel. Dit kan je gewoon aanlaten. Dit schakelt standaard door na 4 x* overgaan. Dus kun je ook altijd op de vaste telefoon opnemen als je thuis bent.

*via MijnKPN instelbaar van 1 x tot 9 x.

 

 


Reageer