Skip to main content

Hallo medeforum leden, en moderators

Ik hoop van jullie advies te krijgen, ik zit namelijk met het volgende

Ik wil mijn huistelefoon doorschakelen naar mijn mobiel, voor 1 persoonlijk iemand, die mij steeds lastig valt op de huistelefoon.

Ik heb de persoon al geblokkeerd op mijn mobiel.

Op de huistelefoon heb ik al de procedure gevolgd, *21 etc, alleen lukt dat niet.

Ik wil ook als die persoon belt, de telefoon niet eerst 2x overgaat, dan blijft de telefoon s,nachts overgaan, appen doet ze al 70 a 80x op een dag, ook daar is die persoon al geblokkeerd, en als ze me nog steeds kan bellen op de huistelfoon krijg/heb ik dat zelfde patroon

Dus hoe kan ik mijn huistelefoon doorschakelen naar mijn mobiel, zonder dat de huistelefoon overgaat, en ik niet meer lastig gevallen word

Dank alvast voor jullie hulp en reactie,s

Met een vriendelijke groet van mij

Hallo @Chicka in de MijnKPN-app, dus niet via de website, kun je tegenwoordig ook 1 of meer nummers op je vaste telefoon blokkeren, kies dan voor ‘inkomend’ en kies een nummer en sla dat op.

De boosdoener die je dan belt krijgt een in-gesprek-toon te horen en jouw vaste telefoon gaat niet over, net even bij mezelf geprobeerd door mijn mobiel op mijn vaste telefoon te blokkeren en werkt perfect.

Succes.


@JanD 

Dank je Jan, ik zal het morgen aan iemand vragen of die de app op mijn telefoon wil en kan zetten.

Ik zelf kan dat niet, heb namelijk heel erg slecht zicht

Dank voor je reactie

Groetjes van mij


 


Hallo @wjb , is dat wel handig, alle anonieme nummers blokkeren?

Veel officiële instanties en ziekenhuizen e.d. bellen ook altijd anoniem.

 


Hallo @Chicka , graag gedaan en laat de goede afloop s.v p. even weten.

 


@JanD Doe ik Jan 😊

@wjb WJB ook jij dank voor je hulp en afbeelding 👍🏻

Groetjes van mij voor jullie alle 2 😊


Hallo @wjb , is dat wel handig, alle anonieme nummers blokkeren?

Veel officiële instanties en ziekenhuizen e.d. bellen ook altijd anoniem.

Mijn medische dossier bevat twee regels, één voor elk bezoek aan mijn huisarts gedurende mijn 58 jarige leven.

Als een officiële instantie mij wil bellen dan doen ze dat maar met doorgifte van een nummer en niet anoniem. Anoniem bellen is zo 90er jaren,


Hallo @wjb , er kunnen ook  (zakelijke) relaties en familieleden anoniem bellen, wat doe je daar dan mee?

 

 


Hallo @wjb , er kunnen ook  (zakelijke) relaties en familieleden anoniem bellen, wat doe je daar dan mee?

Zeggen dat ze niet anoniem moeten bellen.

En anders hebben ze pech, dan zoeken ze maar een andere manier om met mij in contact te komen.


Hallo @wjb Het is een instelling, die ik respecteer, maar sta er niet achter.

 

 


Hallo @wjb Het is een instelling, die ik respecteer, maar sta er niet achter.

Ik blokkeer al vele vele jaren anonieme nummers en tot op heden heb ik daardoor nog niets gemist. Zie bijvoorbeeld dit bericht.


@wjb 

Realiseer je wel dat je dan ook belangrijke zakelijke telefoontjes kunt missen. Op mijn werk  gaan alle uitgaande telefoontjes anoniem. Wij kunnen dat (helaas) niet uitzetten. 
 

Natuurlijk kunnen we klanten ook een e-mail sturen (indien e-mailadres bekend is) of desnoods een brief. Maar telefonisch is sneller en handig in bepaalde situaties: 

In de praktijk nemen al onze zakelijke klanten gewoon de telefoon op. 


Realiseer je wel dat je dan ook belangrijke zakelijke telefoontjes kunt missen.

Nee, ik zal geen belangrijke zakelijke telefoontjes missen immers dit is een privé nummer, niet een zakelijk nummer.

Overigens worden anonieme telefoontjes op mijn zakelijke vaste nummer ook geblokkeerd en dat zal ook zo blijven.

Dat jullie mij dan niet kunnen bellen is niet mijn probleem maar jullie probleem. Dan moet jouw werk er maar voor gaan zorgen dat er een uitgaand nummer meegegeven gaat worden en anders doen we maar geen zaken.


Ik heb wel eens vaker een starre instelling meegemaakt, maar dit slaat werkelijk alles.

Daar kan een ambtenaar nog wat van leren.

 

 


@JanD, Ik heb dezelfde instelling als @wjb , Geen nummer meesturen geen contact, ik heb alleen 1 uitzondering, als jij mij anoniem wilt bellen kun je mij een berichtje via Mail sturen dat je mij op die dag op ...tijdstip anoniem gaat bellen, dan zet ik de blokade er een kwartier van tevoren af en een kwartier eena weer op, je hebt dus een venster van een half uur.

@Chicka, Kunnen ze je niet met rust laten, is het niet een idee om een ander nummer te nemen.

Wel.leuk om weer wat van je te lezen, was niet nodig dat ik naar je toe zou komen voor de omzetting, dat is gelukkig goed gegaan.👍👍


@Doornekamp33

Hallo kanjer, leuk om jouw ook weer eens te spreken 😍

Nee kanjer ze laten me niet met rust, het is begonnen met bellen op de huistelefoon na het overlijden van m,n mamsje.

Voor het overlijden al via de mobiel en app, maar die zijn geblokkeerd, alleen is nu de huistelefoon het probleem.

Een ander nummer kan ik wel nemen, maar dat geeft weer veel gedoe met de ziekenhuizen waar ik voor de MS etc onder behandeling ben, en andere instantie,s.

Ik zou ook niet weten wat een ander nr kost, ben een oud Telfort klant zoals je weet, en het pakket wat ik nu heb wil ik het liefst zo behouden, ik weet ook niet of een ander telefoon nummer of dat dan tot hogere kosten lijd.

Groetjes van mij 😊


Blokkeer dat nummer gewoon met behulp van de MijnKPN app en je bent van die stalker af. En mocht het zijn dat die persoon dan anoniem gaat bellen, dan weet je ook dat vinkje vast wel te vinden.


@wjb 

wbj Het probleem is dat iemand anders dat even voor me moet doen, ik heb namelijk bijna geen zicht, ik kan dat niet zelf, ik zie bijna niets, en zeker niet op een mobiel.

Ik hoop snel iemand te vinden die me daarbij even kan helpen

Groetjes van mij


Ik vind het ook vreemd dat kpn deze mogelijkheid alleen via de app aanbiedt en niet via mijn.kpn.com.


Aan allen die een reactie hebben gegeven voor raad en advies.

De KPN app staat op mijn mobiel, via een ander persoon gedaan door m,n slechte zicht.

De telefoonnummers zijn geblokkeerd op de huistelefoon door degene die de KPN app op mijn mobiel heeft gezet 😊 

Dank voor al jullie hulp 😊

Groetjes van mij


Hallo @Chicka goed om te lezen dat het gelukt is en dat je van je probleem verlost bent.

 


HALLO MEDE FORUM GENOTEN EN MODERATORS.

DAAR BEN IK WEER 🤐

TELEFOONNUMMER OP DE HUISTELEFOON VAN DEGENE DIE MIJ LASTIG VALT IS IN DE KPN APP GEBLOKKEERD.

MAARRRRRRRRRRRRR WAT GING ER GISTERAVOND, DE HUIS TELEFOON MET TOCH DIE PERSOON WEER, DIE PERSOON BELDE MET HETZELFDE NUMMER ALS DIE GEBLOKKEERD IS, DE NAAM STOND IN M,N TELEFOONSCHERM, OOK NAGEKEKEN IN HET MENU VAN DE HUISTELEFOON, WAS HETZELFDE 06 NUMMER.

VANMORGEN HEB IK IEMAND ERBIJ GEROEPEN OF DIE HET EVEN KON NAKIJKEN IN DE KPN APP, IK KAN DAT ZELF NIET IVM MIJN SLECHTE ZICHT, HET IS DEZELFDE PERSOON DIE VOOR MIJ DE APP OP DE TELEFOON HEEFT GEZET, EN DAARNA DE NUMMERS GEBLOKKEERD

DUS NU NUMMER WEGGEHAALD EN OPNIEUW ERIN GEZET.

OP ZIJN MOBIELE TELEFOON HEBBEN WE HET OOK GEDAAN EN DAT GING GOED, HUISTELEFOON GING NIET OVER EN DIE PERSOON HOORDE STEEDS EEN SOORT INGESPREK TOON.

WAT GAAT ER MIS MET HET TELEFOONNUMMER VAN DEGENE DIE ME LASTIG VALT, IK DACHT ER VAN AF TE ZIJN, HOE KAN DIE PERSOON ME DAN TOCH NOG BELLEN, WAT GAAT ER FOUT HIERIN?

SORRY VOOR DE HOOFDLETTERS, MAAR ANDERS ZIE IK NIET WAT IK TYP IVM MIJN SLECHTE ZICHT

 

MET EEN VRIENDELIJKE GROET VAN MIJ


Ik begreep ook al niet hoe het werkt om met een app(licatie) een vaste lijn in te stellen, maar ik heb geen lijn van kpn en ook geen app’s.

Maar, ander idee, als je een fritzbox gebruikt dan kun je daar in van alles en nog veel meer instellen.

Bij mij gaan alle ongewenste oproepen door naar :

Afschepen As A Service 0853033033

@KeesYagi  NEE KEES, IK HEB GEEN FRITZBOX

DE KPN APP WERKT WEL, ALLEEN NIET BIJ DE PERSOON DIE IK GEBLOKKEERD WIL HEBBEN


Hoe is het nummer ingevoerd in de app? Met +31?