Skip to main content

 Doe ik altijd via telefooninstellingen, ,krijg de melding dat verwerking even kan duren, maar ben al een week bezig……...gisteren ook weer, dezelfde melding, maar doorschakelen, ho maar. Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem. Overigens gaat het doorschakelen via *21* ook niet. HELP !

Hoi, @Buckietje . Welkom op het forum 💐.

Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem.

Ik ben heel actief op dit forum, maar zie het nu voor het eerst. Wel in het '’verleden'’ maar je bent de eerste waarvan ik het zie van recentere datum.

Eerst even dit. Als iemand je vaste nummer belt, gaat deze dan over en kun je het gesprek voeren? (test dit niet met het nummer waarnaar je gewoonlijk doorschakeld). En kun je er zelf mee uitbellen?

Verder krijg je in MijnKPN (app) melding '’het duurt even'’ en vervolgens gebeurt er niks, geen doorschakeling. Dit lijkt me een storing/probleem mbt je gegevens. Dit zal intern herstelt moeten worden. Vul je daarvoor vast je gegevens van je abonnement in in je forumprofiel? Dan kan een kpn moderator zodra je aan de beurt bent dit direct doorzetten 😉.

Overigens: waarom laat je 'm niet permanent doorgeschakeld staan? Ik gebruik

*61*mobielnummer# na 4 x .  Als ik thuis ben hoor ik of er via de vaste wordt gebeld en kan evt. die opnemen. En kan evt. het dect-antwoordapparaat nog gebruiken. (meestal staat dan op 2 x)
*67*mobielnummer#. Hierdoor wordt er ook doorgeschakeld als het nummer niet bereikbaar is. Bv bij uitval modem.

Met de ster toetsen zou het wel moeten werken. *21 gebruik ik zelf nooit meer, want die is via MijnKPN niet uit te zetten.

Op een dect: toets in *61*mobielnummer# zendtoets. Na de riedel van 15 piepjes krijg je een continu-toon. Dan verbreek je de verbinding.

Overigens gaat het doorschakelen via *21* ook niet.

Nogmaals: dit kan je niet testen met het nummer waarnáár is doorgeschakeld. Want dan werkt de doorschakeling niet.