Skip to main content

Als ik in gesprek ben met mijn vaste telefoon, schakelt deze niet door naar het nummer dat ik heb ingevoerd om naar door te schakelen. Bij niet opnemen, schakelt deze wel door.

Helaas werkt doorschakeling niet op mijn vaste telefoon als ik in gesprek ben. Doorschakeling werkt wel bij niet opnemen. 

Admin: bericht samengevoegd met eerder aangemaakt topic

 

 


Hoe heb je je vaste telefoon doorgeschakeld? Via MijnKPN of via één van de *xx* codes op de telefoon?

bron:  Hoe schakel ik mijn vaste telefoon door? | KPN.com


Dank voor je reactie, ik schakel door via MijnKPN


Schakel je door naar Voicemail of een ander telefoonnummer?
En na hoeveel x overgaan? Dat zou niet uit moeten maken, want er staat vermeld:

 Let op, doorschakelen zal ook actief zijn wanneer je in gesprek bent.


Niet testen vanaf het ingestelde nummer. Want daarmee wordt de instelling logischerwijs genegeerd. 

Bellen (...) naar

*67*doorschakelnummer#

zou het moeten bewerkstelligen. Dit moet hetzelfde nummer zijn als waar bij "niet opnemen" naar wordt geschakeld. 

*61* is bij niet opnemen" 

*67* is "bij bezet"

!! Alleen Nederlandse nummers!! En altijd 10 cijfers. Geen landnummer gebruiken. 

Via de app / MijnKPN is het *61 *67 in één instelling.

 

Admin: extra rood streepje over nummer gezet omdat nummer nog zichtbaar was


Hi Ruud en Peter, ik schakel door naar mobiel nummer via de KPN app, inderdaad zoals Peter laat zien.

En hier staat inderdaad ook: ‘Let op doorschakeling zal ook actief zijn bij in gesprek’ Maar niet dus helaas.


Ja maar hoe test je dat dan? Als je in gesprek bent op je vaste lijn en je test het vervolgens met datzelfde mobiele nummer dan zal de doorschakeling niet werken!


Ik test het door te bellen met een ander vast nummer of ook met een ander mobiel nummer, werkt allebei niet


We gaan morgen weer even testen met een aantal telefoons. Bedankt alvast voor de feedback!


Beste Ruud & Peter, dank voor jullie input, het is inmiddels toch gelukt om door te schakelen via *67* dank daarvoor.