Skip to main content

Ik heb een pakket met een vaste telefoon aansluiting maar die gebruik ik al jaren niet meer.

Staat wel doorgeschakeld naar mijn mobiel, wil de doorschakeling eruit hebben, heb alleen mobiel en internet, geen aansluiting meer voor vaste telefoon.

Hoe kan/moet ik dit aanpakken?

Ik ben van Telfort ingelijfd bij KPN

Ik hoor graag van iemand.

Welkom op het forum @Hans E!

Wil je de doorschakeling verwijderen en het vaste nummer wel behouden? Of zou je het vaste nummer helemaal niet meer willen hebben?

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren, zodat ik met je mee kan kijken!


Hij kan alleen doorgeschakeld staan als je nog aansluiting hebt voor vaste telefoon.

Als je het met *21 hebt doorgeschakeld dan kun je dit alleen zélf uitzetten door met een telefoon (op de phone-poort, meestal 1) #21# te kiezen.

Met een dect dus: toets #21# in en druk op de groene beltoets. Zodra de 4 tonen gekozen zijn komt een "bevestigingstoon” (die erg op de kiestoon lijkt overigens) en dan kun je de verbinding weer verbreken.

Draadtelefoon: neem hoorn op, kies #21# en als je de toon hoort hoorn inhaken.

Heb je geen toestel meer dan dus ff eentje lenen.


Beste Maja, zie mijn profiel.

Bedankt voor de reactie.

 


Bedankt @Hans E!

Ik zie op het moment inderdaad géén doorschakeling meer actief staan, het is je dus gelukt om dit uit te zetten :muscle_tone2::blush:

Ik zie ook dat je nummer gratis is inbegrepen bij je abonnement, hij valt niet te verwijderen zonder dat we je hele abonnement over gaan zetten naar een KPN Hussel abonnement en dat lijkt me wel heel erg drastisch. Het nummer kost je in ieder geval niks extra's dus je zou ook gewoon je vaste toestel kunnen loskoppelen en vergeten dat er een vast nummer bij je abonnement in zit :wink: