Skip to main content
Vraag

Doorschakeling van vaste telefoon naar mobiel kan niet met vaste telefoon uitgeschakeld worden

• August 29, 2026
  • 3 reacties
  • 46 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Met mijn vaste telefoon kan ik deze naar mijn mobiel doorschakelen.
Dit is ook zichtbaar in mijn kpn omgeving onder instellingen.

Als ik terugkom stop ik met mijn vaste telefoon het doorschakelen door #21# te bellen.
Het toestel blijft echter doortgeschakeld.

Met mijn vaste toestel vele combinatie geprobeerd na tips van helpdesk zoals:
##21## geeft als antwoord niet bestaand nummer.
Zelfs deze op het KPN forum zelf werkt niet

Alles met een dubbel hekje voor of achter geeft aan het eind een infortiematoon dat het nummer niet bestaat.

Met vaste telefoon bellen naar #21# hoor je de kiestoon, het verzenden en weer de kiestoon wat lijkt dat het werkt.

Eilaas, ik moet het doorschakelen uitzetten in mijn kpn omgeving.

Het beste antwoord op het furom hieronder onder werkt allemaal niet.

Heeft iemand een oplossing?

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 29, 2026

In het screenshot staan de codes voor mobiel! Die werken niet op vaste telefoon. 😉

Ik doe het doorschakelen aan/uit op de vaste al een paar jaar alleen via de app.

Maar het zou ook nog met de codes moeten kunnen. 

Heb je een KPN modem???

#21# werkt alleen als je voor inschakelen *21*....# hebt gebruikt. 

Er is alleen nog doorschakelen na 0 tot 8 keer overgaan. (*31*nummer#; het aantal keer stel je in de app in). Uitzetten #31# (ook al geprobeerd?) of via de app.

Het is tevens "doorschakelen bij in gesprek". Dat was vroeger code 67.

Tip. Laat doorschakelen permanent aan. Maar dan met 4 of 5 × bijvoorbeeld. Of geef je mobiele nummer. Na zo'n 15 jaar belt er vrijwel niemand nog mijn vaste nummer. Als dat 2 × per jaar overgaat schrik ik gewoon. Op je 06 ben je tenslotte ook thuis beschikbaar. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • August 29, 2026

@PeterG, Bedankt voor je reactie.

Mijn modem is een box 12 van KPN.
ik gebruik de bedoelde codes voor vaste telefoon van KPN zelf, zie:

Het inschakelen gaat prima met *21*nummer#

Het uitschakelen met #21# werkt dus niet, hiervoor moet ik naar mijn KPN en via instellingen/ doorschakelen/uitzetten. 
Dit lukt niet met #21# op de vaste telefoon

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 30, 2026

Er zal mijns inziens een onderzoek moeten plaatsvinden waarom #21# niet werkt. 

Zojuist maar even zelf getest. Zowel inschakelen met *21*...# als uitzetten met #21# werkt hier. Na de tweede kiestoon na #21# heb ik wel enkele seconden gewacht met verbreken. 

Ik neem aan dat je op de dect #21# intoetst en daarna de groene knop indrukt. Na de riedel van 4 tonen de verbinding verbreken. 

Eerst genoemde optie is de app. Vind ik het makkelijkst, want je hóeft er niet voor thuis te zijn.

https://www.kpn.com/service/ugs/doorschakelen-vaste-telefoon

💡 Schakel eens door met *61*....#. Stel in de app eenmalig in dat dat bijvoorbeeld na 0, 1 of meer keer gebeurt. 1 of meer heeft voordeel dat het door je nummermelder wordt geregistreerd. Uitzetten met #61#. Dat zal toch wel werken. (?)

Ik deed het ook zoals jij. Daar ben ik dus in 2012 mee gestopt. Iedereen sindsdien steevast m'n 06 nummer gegeven. Inmiddels wordt er nog hooguit 3 × per jaar naar het vaste nummer gebeld. Die staat permanent na 4 × doorgeschakeld. Na 4 × want dan kan ik in de nummermelder zien of een binnenkomend gesprek via het vaste nummer is gegaan. En dat is dus eigenlijk nooit meer. Alleen de huisarts is nog eigenwijs. 

Ik ken bijna niemand meer met nog een vast nummer. Op bedrijven na dan.