Skip to main content

Drie dagen geleden een KPN Dallas Comfort telefoon met handset gekocht in een KPN winkel in Tiel. Bij mijn vroegere telefoon (Gigaset) kon ik een binnenkomend telefoongesprek doorverbinden naar een handset op de verdieping. Ik kan deze mogelijkheid nu niet meer vinden bij mijn nieuwe telefoon. Heeft de Dallas Comfort deze mogelijkheid niet?

Hallo @Stellingmolenaar hoeveel Dallas Comfort handsets heb je, wel minimaal 2?

Of combineer je ze met oudere DECT-toestellen?

DECT-toestellen van verschillende merken voldoen in de regel aan de zogenaamde GAP-standaard, maar dat betekent ook dat wat het ene merk wel kan , het andere merk dat niet hoeft te kunnen, behalve de basisfunctionzaliteiten van de DECT-standaard.

In de handleiding van de Dallas zou moeten staan he je intern kunt bellen en doorverbinden.

 

 


Jeetje. Een Gigaset is net zo goed en veel goedkoper dan die kloons bij KPN.

Maar ja, nu al gekocht….

Alleen met méérdere handsets via één basis kan je doorverbinden. Heb je nu wel méérdere handsets maar werken ze via verschillende bases dan kan je niet doorverbinden. Meldt álle handsets in huis aan op één basis en het zal wel werken.

KPN telefoons en Gigaset is dezelfde fabrikant. (alleen is kpn veel duurder).
Maar daardoor zal doorverbinden / intern bellen wel werken. Dat valt inderdaad niet onder de GAP standaard, zoals @JanD al vermeld.


Dag Jan en Peter, Ik heb één basis en één handset. Aan één handset heb ik op zich genoeg. Wil ik dus gebruik kunnen maken voor het doorverbinden moet ik perse nog een handset erbij nemen. Begrijp ik nu. En Jan …..in de handleiding van Dallas Comfort staat trouwens geen woord over intern bellen en doorverbinden.

De oude gigaset gaf teveel problemen. Storingen die niet op te lossen waren. Vandaar de beslissing om een nieuwe set te kopen. En ja …. het is uiteindelijke die van KPN geworden.


Hallo @Stellingmolenaar , als je maar 1 telefoon hebt, valt er toch ook niets door te verbinden, of begrijp ik iets verkeerd?

Cc @PeterG 


als je maar 1 telefoon (handset) hebt, valt er toch ook niets door te verbinden ?

Klopt, @JanD .

Ik heb één basis en één handset.

Waarom dan je vraag over doorverbinden????


Sorry, Peter en Jan, dan ben ik niet duidelijk geweest. Met basis bedoelde ik een basisstation met een handset. Daarnaast heb ik op de verdieping van mijn huis een lader met een handset. Dus ik heb een basisstation met een handset beneden en een lader met een handset boven. 

Dan mag je verwachten dat er een mogelijkheid bestaat om een gesprek door te verbinden of intern een gesprek te voeren. Maar in de handleiding wordt daar met geen woord over gesproken.

 


Maar… heb je die handset boven, die je niet bij de Comfort set hebt gekocht, wel al aangemeld op het basisstation van die nieuwe Comfort set? Alleen dan gaat het werken.

Het doorverbinden op de Dallas Comfort zal via een menu handeling gebeuren. Ik zie niet direct een knop met INT erop zitten.

En in de handleiding (pdf) zie ik het ook niet.

Maar het zal vast kunnen. Als het via menu kan dan zal de optie pas zichtbaar zijn na toevoeging van 1 of meer extra handsets op het basisstation.


Dat zal waarschijnlijk zoiets zijn, uit de handleiding van KPN Basisstation gehaald:

 


Dag Peter, de handset boven is ook van Dallas Comfort en is aangemeld op het basisstation van Dallas Comfort. Maar ook dan zie ik niet de mogelijkheid, via een optie, voor doorverbinden of intern gesprek.

Er is wel een toets voor een ruggenspraak gesprek, maar dat wordt niet verder toegelicht. Ik ga dit verder onderzoeken.

En Jan, ik ga jouw handleiding bestuderen en zo mogelijk uitproberen, maar ik ben daar niet positief over. Je hoort nog van mij. 

Voor beiden dank voor de reacties, Stel ik zeer op prijs.


Met ruggespraak zou het moeten kunnen.

Terwijl je een buitenlijngeprek hebt op die toets drukken en de tweede handset bellen. Als die opneemt kun je bv zeggen “pietje is aan de lijn". Zodra jij dan verbreekt krijgt de andere handset het gesprek.

Pssst. Even oefenen met je mobiel als buitenlijn 😉.


Het lukte maar steeds niet. Ook niet met ruggespraak. Vandaag maar naar de KPN-winkel in Tiel met de handleidingen én een print van de website van KPN waarin staat dat je met de handsets van Dallas Comfort intern kon bellen, maar ook een binnenkomend gesprek kon doorverbinden. Na eerst de handleidingen goed te hebben doorgenomen kwamen ook zij  tot de slotsom dat daarover niets in staat.

Wat deden zij daar toen? Uit de winkel hebben ze de betreffende basisstation en een lader met de handsets meegenomen naar hun kantoor en daar zelf aan het experimenteren gegaan. Ik ben ondertussen maar ergens een ijsje gaan eten! Toen ik terugkwam lachende gezichten, want zij waren eruit. Helaas stond dat niet in de handleidingen en dat vonden zij ook wel een grote misser. 

Hoe kan je nu een intern gesprek voeren of een binnenkomend gesprek doorverbinden? Op de navigatietoets zit zowel uiterst links als uiterst rechts een punt. Als er een gesprek binnenkomt en je wilt die doorverbinden klik je op de linkerpunt en je wordt met de andere handset doorverbonden. Hetzelfde doe je als je een intern gesprek wilt voeren.

Compliment aan de medewerkers van het filiaal in Tiel om dit probleem op te lossen. En jullie, Peter en Jan, dank voor jullie reacties.


Ze zijn er dus lekke rmee bezig geweest. En helemaal top dat de oplossing gevonden is. :) 

Zal de complimenten doorgeven.Â