Skip to main content

Onlangs een 0900 nummer gebeld en uiteindelijk nooit een echt gesprek gehad, constant moeten wachten totdat ik eruit werd gegooid (uit de wachtrij). Word ik dan alsnog aangerekend op deze kosten, zo ja, zit dit inbegrepen in mijn abonnement van onbeperkt bellen of zal ik hier zelf nog apart geld voor moeten betalen? 
 

Hallo @CharelleStruik ,

Ja, het wordt alsnog bij jou in rekening gebracht. In de wachtrij kost ook gewoon geld. 

En nee, het bellen naar 0900-nummers is geen onderdeel van jouw onbeperkt-bellen-abonnement.  


Oke, hartelijk bedankt voor uw antwoord.


Nog een vraag, wat als er alleen wordt aangegeven dat er ‘gebruikelijke belkosten’ in rekening worden gebracht? 


De tarieven voor 0900-nummers zijn verschillend. Sommige zijn heel duur, voor andere worden kennelijk de "gebruikelijke belkosten" in rekening gebracht. 

Dan zal de schade hopelijk meevallen voor jou. Wel is het nog steeds buiten jouw abonnement om. 


Er zijn 2 tarieven bij 09 nummers.

Verkeer = ook wel aangeduid als standaard kosten, kosten van uw provider of gebruikelijke belkosten.
Dit deel valt onder je bundel.

Dienst = “Dit nummer kost 15 cent per minuut + de kosten van uw provider”.
De dienstkosten ( 15 cent in dit voorbeeld) worden dan wel apart berekend.

Voor 09 nummers mag voor dienst € 0 tot maximaal € 2,00 per minuut gerekend worden.

Bijlage.


Reageer