Skip to main content

Ik ben een nieuwe klant!

Op 2 maart heb ik de orderbevestiging ontvangen voor de nieuwe aansluiting. De glasvezel kabel komt binnen in de meterkast, maar nog niet verder in het huis.

Op 8 april komt de monteur bij ons glasvezel aansluiten wat volgens afspraak is.:thumbsup:

Echter ik krijg ook een mail binnen op 2 maart van de vorige leverancier dat vast bellen is beëindigd!

???? een maand geen vast bellen ????

Ik kan nog gebruik maken van vast bellen, maar hoe lang nog.

Ik ging er vanuit dat het contract pas op 8 april ingaat wanneer de aansluiting is gerealiseerd en niet eerder.  Gaat het contract dan toch al op 2 maart in en moet ik dan ook nog kosten betalen voor vast bellen terwijl dat niet gaat.

Direct even een belletje gedaan naar Servicemedewerker KPN en zij vertelde dat KPN inderdaad een maand nodig had voor het porteren van een vast nummer. Ik vind dat niet normaal!

Kan iemand mij vertellen of er een fout is gemaakt of dat dit gangbaar is bij een overstap?

Ik kan nog terug naar de oude leverancier (ik heb nog meer dan een week bedenktijd)!

Met vriendelijke groet,

Diethard

Beste @Diethard, welkom! Wat jammer om te lezen dat dit niet zo'n geweldige start bij ons is.. Ik zoek het graag verder voor je uit. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer? Wil je onder ‘persoonlijke opmerkingen’ het betreffende telefoonnummer zetten? Alle gegevens zijn alleen inzichtelijk voor jou en KPN. Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt, dan ga ik voor je aan de slag. 


Beste Marcia,

Fijn dat je dit voor mij uit wilt zoeken en bedankt voor de snelle reactie. Ik heb mijn forumprofiel verder bijgewerkt. Ik ben benieuwd naar het antwoord.

 

Met vriendelijke groet,

Diethard  


Hoi @Diethard . Het abonnement dat je bij KPN hebt genomen gaat pas in op het moment van activeren. Dat zal de monteur doen. Pas dan ga je betalen voor je diensten.

Ik zie dat je gebruik maakt van de overstap service. Waar is/was het nummer actief? Bij welke provider?


Bedankt Erwin voor het beantwoorden van een deel van de vraag. Maar dat was nog niet helemaal het antwoord waar ik op stond te wachten.

De hoofdvraag is of ik inderdaad een maand de dienst vast bellen ga verliezen bij het overstappen van Ziggo naar KPN. Op dit moment kan ik nog steeds gebruik maken van vast bellen (van Ziggo?/KPN?).

Dit stond er in de brief van Ziggo

U vroeg ons de volgende Ziggo dienst(en) te beëindigen:

Deze diensten zijn beëindigd

Dienst Einddatum Afkoop resterende abonnementstermijnen
Ziggo Bellen 02-03-2020 Nee

 

U is in dit geval KPN geweest, die voor mij de automatische overstap verzorgt naar Ziggo. Dit was nodig voor de portering van het vaste nummer heeft een service medewerker van Ziggo uitgelegd.

Het is nu 08-03-2020 en ik kan nog gebruik maken van vast bellen.

Dus zo'n aangekondigde afsluiting van vast bellen lijkt toch nog niet zo snel in te gaan. Ik zal via dit forum aangeven hoe lang zo'n aangekondigde afsluiting dan wel duurt. Ik zal vervolgens ook doorgeven aan Ziggo dat ik als klant van zo'n aankondiging van beëindiging van de einddatum ietwat onrustig wordt. Dat de KPN service medewerker vervolgens uitlegt dat ik dan toch echt vast bellen ga verliezen, hielp niet echt.


Beste @Diethard, ik kan je hierin geruststellen. Tot zeker twee maanden kunnen we het vaste nummer nog onder jouw abonnement koppelen. Ik zie het juiste telefoonnummer inderdaad in de orderbevestiging staan, dus dat gaat gewoon op 9 april geregeld worden. Mocht dit niet automatisch gaan, gaan we het handmatig doen. Trek in dat geval hier nog even aan de bel. Dan regel ik het voor je. 


Ik heb hetzelfde gehad bij de overstap van Ziggo naar KPN. Eerst bericht dat vast bellen werd stop gezet voordat de overstapdatum een feit was. Later kreeg ik bericht van Ziggo met de juiste datum waarbij alle diensten werden beëindigd.

Vervolgens kwam ik er achter dat de eerste melding over stopzetten van de telefonie de extra optie betrof van onbeperkt bellen. Dat was 10 euro die niet meer werd berekend door Ziggo na die datum. Ik heb zelf niet meer gebeld tot de overstap, maar denk wel dat Ziggo dus gesprekskosten had berekend als ik er wel nog gebruik van gemaakt zou hebben.

Uiteindelijk bleef het vaste bellen gewoon actief tot de overstap en zo'n half uur na aansluiten van de Experiabox, ging op het Ziggomodem het tel lichtje uit en had ik kiestoon bij KPN met het juiste geporteerde nummer.


Ziggo heeft er wat moeite mee als mensen opzeggen en overstappen naar een andere provider. Dan maakt men het opzettelijk net wat onduidelijker / onhandiger dan nodig is.


Het antwoord van Paulus beantwoord mijn vraag! Dank je wel! Nu weet ik wel niet hoe ik deze zelf kan verheffen tot beste antwoord!Â