Skip to main content

Sinds twee weken werkt de telefonische doormelding naar de alarmcentrale van mijn Chubb/Lips alarmsysteem via de vaste lijn van mijn Experia V9 modem niet meer. Een deskundige Lips monteur heeft geconstateerd dat de spanning op de desbetreffende lijn slechts 14 V is, terwijl de spanning zo’n 40 V moet zijn. Ompluggen naar de andere vaste lijn van de Experia heeft het probleem opgelost.

Blijft dat een van de twee vaste lijnen van de Experia niet meer werkt.

Hierbij verzoek ik een vervanging van het modem door een nieuwe Experia V9.

Groet, Hein Haas

Vul je gegevens verder in (profiel) en wacht enkele dagen op een reactie van een moderator.

 


Heeft u een 2de telefoonnummer bij KPN? Want alleen dan kun je die 2de poort gebruiken.


Ik heb twee telefoonnummers bij KPN. En tot voor kort werkte het ene nummer op de ene poort en het andere nummer op de andere poort.

 


Hi @heinpa! Welkom op ons KPN Forum. Fijn dat je ons gevonden hebt en leuk dat je je vraag hier stelt. 
In verband met de drukte duurt het wat langer dan we wensen voordat we reageren. Excuses dus voor de latere reactie. Zo te lezen kun je geen gebruik maken van één van de vaste telefoon poorten op de Experiabox, terwijl je die wel nodig hebt. 
Ik kijk graag even met je mee. Als het nodig is, dan vervang ik natuurlijk het modem. Wat ik er alvast bij moet zeggen. Ik heb geen invloed op het type modem dat je ontvangt. Als het modem vervangen wordt, dan ontvang je een V10, V10a of een KPN BOX 12. De V9 is niet meer voorradig en wordt dus niet meer uitgeleverd. 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee! 


Ik heb twee telefoonnummers bij KPN. En tot voor kort werkte het ene nummer op de ene poort en het andere nummer op de andere poort.

 

Ja ... zo werkt het bij mij ook...


Ik heb helaas niets meer van je gehoord @heinpa, dus ik neem aan dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Helaas, het probleem is nog niet opgelost ondanks telefonisch support van KPN. Modem gereset en terug naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. Een nieuw modem zou kunnen helpen.

groet, Hein Haas 


Ah, dat is ruk! Ik heb de afdeling logistiek gevraagd om een nieuw modem je kant op te sturen. Ik zie eveneens geen andere optie! 
Begin volgende week horen we of het omruilverzoek is goedgekeurd. Houd je mail in de gaten! :hugging:


Hi @heinpa! Ik ben benieuwd of je inmiddels voorzien bent van een ander modem. Laat het vooral in een reactie weten als ik nog iets voor je kan betekenen!


Hi Lisa,

Nog geen modem ontvangen.

Groet, Hein


Mag ik nog even fijntjes opmerken dat een door melding via een kieslijn iets is uit het verleden, toen het de enige mogelijkheid was, maar nu is er internet. Met continue bewaking, een opbellijn werkt volgens het principe geen nieuws is geen slechte nieuws maar dat hoeft dus geen goed nieuws te betekenen, maw als de kieslijn niet werkt dan komt er geen melding.

Ter info, ‘tis maar dat je het weet.


Dag @heinpa! Oeh.. Ik zie het inderdaad. Ik heb de reactie van mijn collega's over het hoofd gezien. 
De collega die in eerste instantie een ander modem had geadviseerd, zou een nieuw modem sturen als de reset niet geholpen had. Het modem is toendertijd niet (goed) gereset. Ik zie dat het modem inmiddels een keer gereset is geweest. Gezien je reactie ga ik ervan uit dat de reset niet geholpen heeft. Ik heb mijn collega's gevraagd het voor je in orde te maken. 
Deze keer komt het wél goed! Excuus voor het lange wachten en bedankt dat je hier weer aan de bel trok door te reageren. 


Reageer