Skip to main content
Antwoord

Elke ochtend om 4 uur stoort de dect telefoon 6-7 keer

• February 11, 2025
  • 10 reacties
  • 134 keer bekeken

Elke ochtend 04.00 uur klapt mn dect telefoon er 6 tot 7 x achter elkaar uit

Beste antwoord door GFG45

Hi Thomas, na doormeting van het modem een nieuwe mogen gaan ophalen. Voor de zekerheid toch ook een nieuwe dect telefoon gekocht, vanochtend geen geluid vd telefoon overgegaan, ook niet 6x aan en uit. Blij met het resultaat.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 11, 2025

Beste ​@GFG45 welk merk en type DECT-telefoon gebruik je?

Heb je de telefoon al eens een gereset naar standaard of een complete fabriek-reset gegeven?

Hoe oud is je DECT-set?

Zijn de batterijen nog goed?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 11, 2025

Beste JanD,

Bedankt voor je reactie, het is een gigaset A670a, allebei de resets al uitgevoerd, geen resultaat. Batterijen 100%. We gaan voor de zekerheid maar nieuwe telefoon kopen, geen idee meer van dit aanschafjaar.

• February 11, 2025

Ik heb veel ervaring met gigasets, die gaan nagenoeg nooit kapot maar het kan wel natuurlijk.
Maar deze klacht ben ik wel benieuwd naar, wat gebeurd er dan eigenlijk, ik neem aan dat er dan iets geluid maakt, anders zou je dat niet opmerken ( op die tijd ).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 11, 2025

Beste Kees, de telefoon maakt een piepgeluid, scherm gaat op zwart, springt weer aan en doet dat 6 a 7 keer. Batterij geeft dan aan dat hij vol is. Verder in huis geen stroomstoring. Het gekke is elke ochtend om

04.00 uur, de rest van de dag/nacht geen enkel probleem

• February 11, 2025

Beste Kees, de telefoon maakt een piepgeluid, scherm gaat op zwart, springt weer aan en doet dat 6 a 7 keer. Batterij geeft dan aan dat hij vol is. Verder in huis geen stroomstoring. Het gekke is elke ochtend om

04.00 uur, de rest van de dag/nacht geen enkel probleem

Knap vervelend dat dit zomaar midden in de nacht gebeurt.

KPN installeert 's nachts wel eens updates op het modem. Dan ligt de telefoonverbinding er even uit. Kan het komen dat die telefoon daardoor gaat piepen?

Dat updaten zou alleen niet zovaak horen te gebeuren. Maar misschien mislukt de update waardoor KPN het iedere nacht opnieuw probeert.

Heb je op datzelfde moment misschien ook geen internet? Wat doen de lampjes op het modem? 

• February 11, 2025

Als dat altijd om die tijd gebeurd dan zal het zo zijn dat er iets in het modem gebeurd.
Ik heb wel gezien dat een verbinding standaard periodiek wordt herstart.
Maar dan nog zou de telefoon stil kunnen blijven.

Het zou interessant zijn om in de log van het modem te kijken.
Middels IP adres <wie vult aan>

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 11, 2025

Die set (drieling?) is nog niet zo oud. Geïntroduceerd in 2019.

Heeft één van de handsets dit probleem? Ik neem aan van wel.

De basis is analoog verbonden met het modem en zal dus niets merken van updates of uitval van het modem. Dus dát staat er los van.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@GFG45, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Valt hij nog steeds iedere nacht weg? Ik ben wel benieuwd naar de oplossing!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • February 13, 2025

Hi Thomas, na doormeting van het modem een nieuwe mogen gaan ophalen. Voor de zekerheid toch ook een nieuwe dect telefoon gekocht, vanochtend geen geluid vd telefoon overgegaan, ook niet 6x aan en uit. Blij met het resultaat.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah fijn! bedankt voor je terugkoppeling!