Skip to main content

Ik werd op mijn vaste nummer gebeld door iemand vanaf een 06-nummer. Zij gaf aan dat zij rond 17.30u vanaf mijn nummer gebeld zou zijn. Ik bel echter nooit met dit vaste nummer. Hoe kan dit gebeuren? Spoofing? En kunt u dit svp laten blokkeren dat dit gebeurt? Alvast bedankt voor de reactie!

Dag @SaskiaR, wat bijzonder dat je gebeld bent door iemand die zegt gebeld te zijn door jou, te meer omdat jij zegt geen gebruik te maken van jouw vaste telefoon. Als jij zelf niet gebeld hebt, dan zou het ook niet mogelijk moeten zijn dat de ander aangeeft dat jij gebeld hebt. Mogelijk had de ander een verkeerd nummer gedraaid? Of misschien gaat het hier inderdaad om fraude, dat durf ik niet te zeggen. Ik raad je in ieder geval aan om jouw factuur in de gaten te houden. Daarop kan je het gesprek terugvinden, mits deze inderdaad heeft plaatsgevonden vanaf jouw telefoon.

Edit: Je kunt uitgaande en inkomende gesprekken ook via de webinterface van het modem inzien.

PeterG schreef:

Als je de V10 of V10A hebt kun je naar je modem via http://mijnmodem.kpn .

Als het de eerste keer is geen ww invullen bij inloggen. Er wordt wel gevraagd een ww te maken, noteer dit goed. Dan nogmaals inloggen, met ww dus, om het modem in te zien.

Dan onder Status → geavanceerd → VoIP → Bel log


In het modem kun je uitgaande en binnenkomende gesprekken (nrs) zien van je vaste telefoon. Dat is wat sneller dan wachten op de factuur.


Hoi @PeterG , dank voor je reactie. Hoe kun je dat zien?

En @Denise_ , kun jij niet al tussentijds zien of er inderdaad “gebeld” is vanaf mijn nr omdat je volgens mij bij KPN werkt?


Als je de V10 of V10A hebt kun je naar je modem via http://mijnmodem.kpn .

Als het de eerste keer is geen ww invullen bij inloggen. Er wordt wel gevraagd een ww te maken, noteer dit goed. Dan nogmaals inloggen, met ww dus, om het modem in te zien.

Dan onder Status → geavanceerd → VoIP → Bel log


@SaskiaR Nee, helaas kan ik dat niet inzien. Maar met de instructies van PeterG moet het ook lukken. :)


dank je wel @PeterG ! Ik ben ingelogd en zie alleen maar inkomende gesprekken van mijn vader dus komt goed :-)


Dan kan het alleen Spoofing zijn (geweest). Dan heb je uiteraard geen kosten.