Ik heb enkele vragen over het aansluiten van het toestel op het modem.
1. De kabel in de groene 'phone' aansluiting van het modem, moet naar de telefoon op rood en blauw, dat weet ik. Maar op welke aansluiting op de telef. moet ik ze schroeven. Op de foto staan meerdere rode aansluitingen (1, 5 en 11) en de blauwe zitten op 3,6 en 10.
2. Ik heb de microfoon open gemaakt, laat de kool drogen en wil het weer terugplaatsen. Moet het kool worden verdeeld over het witte plaatje, waar het, op de foto te zien, op ligt? Of moet het in het kuiltje van het andere, koperen gedeelte? Ik hoop dat iemand de antwoorden heeft 😣 En anders hang ik hem als wandversiering op 😁
Beantwoord
Ericsson PTT wandtelefoon uit 1960 aansluiten op mijn Experia box v10A
Beste antwoord door PeterG
Tja, het probleem is:
Ik had dit inderdaad, tot zo'n 20 jaar geleden, vrijwel maandelijks aan de hand bij klantjes. 2-draads telefoon aansluiting en 3-draads telefoons.
Ik ben weer even gaan zoeken.
Het was even zoeken (30 sec. via google, maar ik zoek met goede termen kennelijk).
De meest linkse 1 t/m 7 zijn voor de hoorn.
En 9 t/m 12 voor het aansluitsnoer. 10 (a) en 11 (b) zijn i.i.g. voor verbinding met de telefoonaansluiting (Experiabox).
Schroef 9 en 10 met elkaar doorverbinden voor de bel.
Uitgaand bellen kan alleen als je eerst op een modern(er) toestel het nummer kiest. Zodra die klaar is met kiezen de hoorn van de Bakeliet opnemen en op de moderne de verbinding uitzetten.
Hoe je de HOORN aansluit, zie foto op de gelinkte website.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1271633#1271633
Dat het inderdaad werkt is met zo'n oud toestel (kan ook stuk zijn) natuurlijk niet te garanderen.
Bekijk origineelIk had dit inderdaad, tot zo'n 20 jaar geleden, vrijwel maandelijks aan de hand bij klantjes. 2-draads telefoon aansluiting en 3-draads telefoons.
Ik ben weer even gaan zoeken.
Het was even zoeken (30 sec. via google, maar ik zoek met goede termen kennelijk).
De meest linkse 1 t/m 7 zijn voor de hoorn.
En 9 t/m 12 voor het aansluitsnoer. 10 (a) en 11 (b) zijn i.i.g. voor verbinding met de telefoonaansluiting (Experiabox).
Schroef 9 en 10 met elkaar doorverbinden voor de bel.
Uitgaand bellen kan alleen als je eerst op een modern(er) toestel het nummer kiest. Zodra die klaar is met kiezen de hoorn van de Bakeliet opnemen en op de moderne de verbinding uitzetten.
Hoe je de HOORN aansluit, zie foto op de gelinkte website.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1271633#1271633
Dat het inderdaad werkt is met zo'n oud toestel (kan ook stuk zijn) natuurlijk niet te garanderen.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.