Skip to main content

kan een oud Ericsson T65-Tdk  telefoon (DTMF)  op een Experiabox V8   (glasvezel) aangesloten worden
of  moet  het een modern  telefoon toestel   of een retro T65 zijn?
 

Hallo @sigwarth , als deze telefoon toonkiezen ondersteunt moet het lukken, gewoon even proberen, er kan niets stuk gaan.

 


@sigwarth , Je hebt er wel een speciaal doosje voor nodig. Zie https://www.allekabels.nl/rj11-kabel/7399/1195016/wandcontactdoos-ptt-naar-rj11.html?gclid=CjwKCAjw_L6LBhBbEiwA4c46uvMhew1zlMpPQFKiX7s2EYbTzIqSrjxniThOeaBUDBvU5y6Y-SYhrhoCQWMQAvD_BwE


JanD ,Martijn, bedankt.
Dit was de eerste telefoon die DTMF  (toonkiezen)  deed. Ik heb gelezen dat  de oude DTMF telefoons  te draag kiezen.


JanD ,Martijn, bedankt.
Dit was de eerste telefoon die DTMF  (toonkiezen)  deed. Ik heb gelezen dat  de oude DTMF telefoons  te draag kiezen.

Hallo @sigwarth , gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis.

Succes.

P.S. Laat s.v.p. even weten of de telefoon werkt rechtstreeks op het modem.


Hallo @sigwarth Ik ben wel benieuwd: is het al gelukt? :) 


Als ik de antwoord  van Martijn interpreteer, dan  zou  het probleem alleen  de aansluiting
KPN telefoonstekker /RJ11  zijn.
Het  oude  toonkiessysteem  zou ook  nog  op    modems  moeten werken  (niet te  langzaam)

Testen
Ik  moet eerst  nog een afspraak  met de “eigenaar” maken.  Ook  lukt dat  vermoedelijk  niet.
Op locatie  kan  telefoon  niet  1,2,3  op RJ12  omgezet   worden; aanwezige  modem  heeft nog geen
geactiveerd telefoonaansluiting (VoIP);  
Er komt een glasvezelaansluiting maar  dan zou  de telefoonaansluiting  al  klaar  moeten zijn. 
Uren/dagen geen  (vaste) telefoon hebben  is echt geen optie!
Oudere  mensen zijn vaak  niet er gebrand  om iets te veranderen.
Bij KPN / KPN klantenservice  weet ook  niemand  een antwoord.
Dus de hoop was  hier op het forum  en duidelijke  antwoord  wist.
 


Een T65 DTMF moet gewoon werken. Als het een puls-kiezer (draaischijf) was geweest dan was een ombouw of extra kastje misschien nodig maar omdat de DTMF met tonen werkt kan dit gewoon. De moderne telefoons sturen ook gewoon tonen naar de ATA in de Experiabox. Dus gewoon aansluiten en dan zou het goed moeten zijn. De aarde-toets zal echter geen functie meer hebben.


Bedankt NHendriks.  Dan  zou  die  oudere  persoon  blij zijn.
In de meterkast is dan met glasvezel het een en ander  veranderd, maar in de telefoonhoek  en computer
hoek  in de kamer is  het als van  ouds.