Skip to main content

Wie heeft er ervaring om een KPN Chicago 330C-handset (DECT) te laten aanmelden en samenwerken met een Fritz!Box 7490-modem?

Tot nu toe gebruikte ik de handset in combinatie met een KPN Chicago 370-basisstation/telefoon, maar deze heeft na vele jaren trouwe dienst het loodje gelegd. Vandaar de voorgenomen switch naar de Fritz!Box.

Piet.

Hallo @P.J.M. van der Vooren ik zou als eerste de handset afmelden van het Chicago basisstation.

Daarna aanmelden bij de FB volgens de richtlijnen van de FB.

DECT en GAP worden standaard on dersteund, specifieke functies die de Chicago kende vervallen dan wel, maar de basisfuncties blijven werken.

 

 


Dank voor het meedenken, @JanD.

Ik kan toch mijn KPN Chicago 370-basisstation/telefoon blijven gebruiken. Het apparaat blijkt het na een 'harde reset’ toch weer probleemloos te doen.

Piet.


Dank voor het meedenken, @JanD.

Ik kan toch mijn KPN Chicago 370-basisstation/telefoon blijven gebruiken. Het apparaat blijkt het na een 'harde reset’ toch weer probleemloos te doen.

Piet.

Goed om te lezen, bedankt voor de update.

 


Vandaag toch weer hetzelfde probleem met de KPN Chicago 370, dus ga ik met mijn KPN Chicago 330C-handset (DECT) toch maar over op de Fritz!Box, @JanD.

Piet.


Hoe ik ook zoek, een basisstation Chicago 370 kan ik nergens vinden.

Niet via google. 

en ook niet

https://www.kpn.com/service/bellen/telefoon-aansluiten/handleidingen-vaste-telefoon.htm .

Een vaste telefoon is een “beetje ouderwets”. Hier mobiel met thuis “bellen via wifi”. Bel ik met de 06 via de vaste verbinding.


@PeterG ,

Ik denk dat de Chicago 730 word bedoelt, die bestaat wel.


Scherp, martijn 197108. Maar inderdaad een heel oud beestje. Introductie 2005. 

En dat P.J.M. van de Vooren 2 x dezelfde typfout maakt….


Maar inderdaad een heel oud beestje. Introductie 2005.

Klopt, is ook maar weinig over te vinden.

En dat P.J.M. van de Vooren 2 x dezelfde typfout maakt….

Met deze hitte niet zo gek😄


Hoe ik ook zoek, een basisstation Chicago 370 kan ik nergens vinden.

Niet via google. 

en ook niet

https://www.kpn.com/service/bellen/telefoon-aansluiten/handleidingen-vaste-telefoon.htm .

Een vaste telefoon is een “beetje ouderwets”. Hier mobiel met thuis “bellen via wifi”. Bel ik met de 06 via de vaste verbinding.

Ik neem je niets kwalijk, Peter. De Chicago 370 dateert dan ook uit 2000, en is nog een ISDN-toestel. Hij was aangesloten op de SO-bus van mijn Fritz!Box 7490 en werkte nog als een zonnetje. Tot een paar dagen geleden, toen ik in het display ineens een storingsmelding kreeg. Na een 'harde reset’ leek het probleem verholpen, maar later kwam het toch weer terug. Dus tijd voor iets moderners… 😊

Piet.

 


OOh, vandaar dat ik 'm niet vond. KPN heeft van ISDN geen handleidingen meer online.

Maar eh, 23 jaar oud. Iets frequenter moderniseren is niet gek natuurlijk. In plaats van met een '’omweg'’ nog een ISDN toestel te gebruiken. 

Maar nu een draadloze handset dus. Maar een net zo antieke 330 C….. Man man, en gij gebruikt de vaste nog serieus of is de vaste lijn alleen nog een speeltje? 😎

Succes ermee. 🤞


Ik vind het wel leuk om te proberen oudere apparatuur die nog prima werkt in de lucht te houden. Op de Fritz!Box zit immers ook nog een SO-bus voor het aansluiten van ISDN-apparatuur. Daar draait nu een Vox 930 uit 1997 op. Gaat als de brandweer. 🚒

En die 330C zat nu eenmaal bij de nu afgedankte 370 en werkt ook nog goed, dus waarom weggooien? 🗑️

Piet. 😉


Eens @P.J.M. van der Vooren !

Als je nu een nieuwe dect koopt kan je er wel vanuit gaan dat die geen 23 jaar meer mee gaat….


@P.J.M. van der Vooren  precies, waarom zou je goed werkende apparatuur weg doen als het nog aan je eisen voldoet.


OOh, vandaar dat ik 'm niet vond. KPN heeft van ISDN geen handleidingen meer online.

Kijk hier eens: https://www.kpn.com/service/bellen/telefoon-aansluiten/quattrovox-webvox-isdn.htm

Piet. 😍


Wat stom zeg. Kpn site beheer 😴