Skip to main content

Hallo,

ik heb een experiabox v10 via Youfone. met vast bellen.  nu krijg je via Youfone nog niet de gegevens van VOIP. nu wil ik de v10 alleen voor bellen gebruiken. en de Fritzbox 7590 voor het internet. 

de vraag: welke instellingen in de v10 box en welke aansluiting van de v10 naar de fritzbox

vast bedankt

Bill

Hoi @bill koster, dat is een vraag die je beter bij Youfone kunt stellen, aangezien je klant bij hun bent. Zij gebruiken wel het KPN netwerk, maar wij hebben geen inzicht in hun gegevens. 


Oké 

maar dit is verwijzen naar elkaar, ik heb die vraag duidelijk bij Youfone neergelegd, en antwoord is. KPN geeft ons ook die gegevens niet, dus wij kunnen u die niet geven.

Maar wachten op beleidsbeslissingen ACM over modem vrijheid


Toch heeft Jasper volkomen gelijk, je bent abonnee van Youfone en je zult je daarom dus tot Youfone moeten richten voor die gegevens.

KPN kan ook geen gegevens geven want het is natuurlijk uit den boze dat er wachtwoorden gecommuniceerd worden.

Ook ik heb geen SIP/VoIP gegevens van KPN ontvangen, die heb ik zelf via de daarvoor ontwikkelde KPN servicetool moeten vastleggen.

Youfone heeft naar mijn weten geen vergelijkbare servicetools.


Wat een onzin. Youfone is gewoon een eigen provider met hun eigen instellingen. Die weten ze echt wel.

En je bent hier op het forum van KPN provider. Youfone gebruikt het netwerk van KPN Netwerk NL. Linkje:

https://www.kpnnetwerk.nl/

En heeft daar toegang toe via KPN Wholesale:

https://www.kpn-wholesale.com/

Dus je zou sowieso al aan het verkeerde adres zijn. Dit forum is bedoeld voor particuliere klanten van KPN. Klanten die een abonnement hebben.


Nou duidelijk allemaal. Wie de sip code’s van VoIP heeft laten we maar in het midden. Wat ik wel weet is, dat het V10 modem wat ik nog heb van Telfort met VoIP gewoon werkt op het abonnement van Youfone,  dus de sip code’s van toen nog Telfort en Youfone het zelfde zijn.

verder laat ik het hier bij.

bedankt 


Wie de sip code’s van VoIP heeft laten we maar in het midden.

KPN heeft ze in ieder geval niet en ook Youfone heeft ze niet aangezien het wachtwoord als "hash" opgeslagen is zodat deze door niemand deze kan lezen.


Nou duidelijk allemaal. Wie de sip code’s van VoIP heeft laten we maar in het midden. Wat ik wel weet is, dat het V10 modem wat ik nog heb van Telfort met VoIP gewoon werkt op het abonnement van Youfone,  dus de sip code’s van toen nog Telfort en Youfone het zelfde zijn.

Dat laatst klopt natuurlijk niet. De sip codes worden vanaf afstand door de provider in het modem gezet. Youfone heeft ook een eigen VoIP server. Die gebruikt niet die van KPN. Althans... @wjb? Wat zeg jij daar van?


Wie de sip code’s van VoIP heeft laten we maar in het midden.

KPN heeft ze in ieder geval niet en ook Youfone heeft ze niet aangezien het wachtwoord als "hash" opgeslagen is zodat deze door niemand deze kan lezen.

Hmm... niemand heeft ze? Hoe werkt het dan? Je Experiabox gaat stuk. Je krijgt een andere van je provider. Die is uiteraard leeg, staat niks in. Hoe komen de sip codes dan in die lege Experiabox?

Of worden er op dat moment automatisch nieuwe gegenereerd, deze naar de verse Experiabox gezonden en daarna gehasht opgeslagen? 


Het zal wel niet kloppen, maar mijn experiabox v10 van Telfort werkt gewoon op de gevens van Youfone. Kan de boxen gewoon uitwisselen


Hmm... niemand heeft ze? Hoe werkt het dan? Je Experiabox gaat stuk. Je krijgt een andere van je provider. Die is uiteraard leeg, staat niks in. Hoe komen de sip codes dan in die lege Experiabox?

Of worden er op dat moment automatisch nieuwe gegenereerd, deze naar de verse Experiabox gezonden en daarna gehasht opgeslagen? 

Klopt en er is daardoor niemand die weet wat het wachtwoord is dat voor de SIP login gebruikt wordt. Ook de communicatie met de Experia Box tijdens de "provisioning" is encrypted zodat het "wiresharken" van de communicatie niets op zal leveren. Lang geleden kon je bij Telfort nog wel het wachtwoord achterhalen door de communicatie tijdens de provisioning af te tappen maar ook daar is dat gelukkig geruime tijd al niet meer mogelijk.