Skip to main content

via mijn vaste telefoontoestel werd er gebeld met de naamgeving “Extern Gesprek”. Ik vroeg me af waarvoor een dergelijke tekst wordt gebruikt en of het wel betrouwbaar is?

Graag uitleg en antwoord,

Zo geeft kennelijk jouw vaste telefoon de info weer als er zonder nummerweergave wordt gebeld.


Mijn toestel geeft bij een onbekend nummer de tekst “Onbekend”!

Maar wel bedankt voor je reactie.


Bij voip kan er ook een tekst meegegeven worden.

Wat voor telefoon heb je ? Een “normale” 2 draads op een experiabox veronderstel ik ?

Dit verschijnsel is vaker langs gekomen op dit forum, maar niet tot een conclusie gekomen voor zo ver ik weet.

 


Hoi Kees, wij hebben een experia aansluiting. Maar tot voor kort kwam dit verhaal niet voor. Nieuw, dus onbekend, dus argwaan. Vandaar de vraag. Meer gelezen dat het via experia komt. Aangezien wij versie 8 hebben leek het dat het niet zou voorkomen.

Bedankt voor je reactie.


Goede vraag, Jelman. Helaas weet ik hier ook niet een sluitend antwoord op. Maar, ik vermoed dat het hier om een belletje van een bedrijf ging en dat het dan te maken heeft met hoe dat bedrijf het belsysteem heeft ingericht. Als het een bedrijf is waar de medewerkers zowel intern naar elkaar kunnen bellen als extern naar klanten, en ze verbergen hun nummer, dan kan ik me voorstellen dat er ‘Extern Gesprek’ komt te staan.


Dan zit er toch meer functionaliteit in het 2 draads DTMF systeem dan "we" weten.
Ik heb ook wel eens een oproep gekregen met tekst ipv een nummer maar dat was op een DECT rechtstreeks op een fritzbox.


Dit heb ik vroeger ook wel eens gehad in een ver verleden. Niemand wist een oplossing, maar ik ga er maar vanuit dat er geen CLI-nummer over de lijn ging, vermoedelijk door een storing.