Ik heb een vaste lijn met twee telefoonnummers, via glasvezel.
Ik heb experiabox V10; beide telefoonpoorten zijn geactiveerd en werken ook.
Ik heb op één van de twee poorten een fax machine aangesloten.
Wanneer ik naar de fax bel met een gewoon telefoontoestel dan hoor ik de modem piepjes en fluitjes.
Dat is dus goed.
Wanneer een fax verstuur naar een ander fax apparaat, dan wordt er een verbinding opgebouwd, maar die wordt afgebroken met de melding: cancelled by user.
Ook een fax ontvangen werkt niet.
Wie weet een oplossing?
Alvast bedankt,
Frank
Beantwoord
Fax werkt niet
Beste antwoord door Anonymous
Hallo @Rinzwind ,
in een oude reactie bij KPN zakelijk las ik een vergelijkbare vraag.
Als advies werd o.a gegeven de fax resetten naar fabriekswaarden en een lagere baudrate instellen, maximaal 9600 Baud.
De fax en de telefoon wisselen op het modem, dus tel op 2 en fax op 1, dan nog geen resultaat ouder type modem vragen.
KPN=Telfort geeft verder geen ondersteuning (meer) voor faxmachines.
Persoonlijk is het me nog wel eens gelukt om via de ingebouwde faxfunctie van Windows faxen te ontvangen en versturen.
Maar faxen, net zoals telexen, zijn zo langzamerhand achterhaalde techniek.
Succes☺️
Bekijk origineelin een oude reactie bij KPN zakelijk las ik een vergelijkbare vraag.
Als advies werd o.a gegeven de fax resetten naar fabriekswaarden en een lagere baudrate instellen, maximaal 9600 Baud.
De fax en de telefoon wisselen op het modem, dus tel op 2 en fax op 1, dan nog geen resultaat ouder type modem vragen.
KPN=Telfort geeft verder geen ondersteuning (meer) voor faxmachines.
Persoonlijk is het me nog wel eens gelukt om via de ingebouwde faxfunctie van Windows faxen te ontvangen en versturen.
Maar faxen, net zoals telexen, zijn zo langzamerhand achterhaalde techniek.
Succes☺️
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.