Skip to main content
Antwoord

Foutmelding: "Gebruik Servicetool niet mogelijk” bij wijzigen VOIP gegevens

• October 31, 2025
  • 1 reactie
  • 37 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedendag,

Ik ben al een behoorlijke tijd bezig om via de KPN telefonische hulp mijn Voip inloggegevens te kunnen veranderen. Ik heb ook al diverse forums doorgelezen, en bij sommigen lijkt het wel te werken en bij sommige niet. Mijn probleem is dat via de link: https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials ik een foutmelding krijg: "Gebruik Servicetool niet mogelijk”, "Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk”. Ik heb het telefoonnummer in de Experia Box uit gezet en ik ben ook verbonden met het KPN modem. Misschien is er iemand op het forum die wel weet hoe je dit op kan lossen. Ik lees ook iets over dat er een probleem kan zijn omdat er 2 thuis pakketen gekoppeld zijn?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Sil1976, welkom allereerst bij onze community. 

Dit hoort helemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Het lijkt erop dat je IP-adres niet wordt herkend, en aangezien je zeker weet dat je met de modem verbonden bent hoort dit te werken. Gebruik je misschien een VPN die de boosdoener is? Zet deze dan uit.  Probeer dit ook op een ander apparaat om uit te sluiten dat het niet aan het apparaat zelf ligt. 

1 reactie

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 2, 2025

Hi ​@Sil1976, welkom allereerst bij onze community. 

Dit hoort helemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Het lijkt erop dat je IP-adres niet wordt herkend, en aangezien je zeker weet dat je met de modem verbonden bent hoort dit te werken. Gebruik je misschien een VPN die de boosdoener is? Zet deze dan uit.  Probeer dit ook op een ander apparaat om uit te sluiten dat het niet aan het apparaat zelf ligt.