Skip to main content

Sinds ik over ben gegaan naar glasvezel, raakt mijn Fritzbox 7590 na enige tijd het vaste telefoonnummer steeds kwijt. Ik kom hier pas achter als ik klachten krijg over mijn bereikbaarheid op mijn vaste nummer. Als ik dan in de Fritzbox kijk wat er aan de hand is, dan zie ik dat mijn vaste nummer is verdwenen. Hoe kan dit en wat kan ik hier aan doen? want mijn alarminstallatie is ook afhankelijk van een vaste telefoonverbinding… Mvg Robin

Hallo @Knorrkokkie huur je de Fritzbox van KPN of is deze in eigendom?

Indien het eerste, dat heb je een speciale telefonische helpdesk beschikbaar, waarvan jij het nummer weet.

 


Hoi Jan, ik heb deze Fritzbox in eigendom en heb voor de migratie nooit problemen gehad met de vaste telefoonlijn. Het is natuurlijk raar dat een telefoonconfiguratie na enige tijd uit de Fritzbox 7590 verdwijnt. Ik krijg het wel weer werkend, maar het is toch niet de bedoeling dat je om de paar maanden je telefoonnummer opnieuw moet opvoeren. Het ligt ook niet aan een nieuwe Fritz OS die automatisch wordt geïnstalleerd, want de laatste OS is van vorig jaar en deze is up-to-date. 


Hallo @Knorrkokkie inderdaad, een nummer zou niet moeten verdwijnen, maar ik kan je helaas niet verder helpen, ik ken en gebruik de FritzBox verder niet.

Misschien dan andere forumleden nog bij kunnen springen?

Succes.

 


@Knorrkokkie

zijn er opmerkelijke meldingen in het logboek Systeem Gebeurtenissen?

Heb je al eens geprobeerd om je SIP-gegevens te wijzigen, of om het telefoonnummer te verwijderen, eventueel de box opnieuw opstarten en dan het nummer opnieuw invoeren?

Zijn de providergegevens omgezet naar glasvezel?

 

 


Heb je jouw FRITZ!Box wel opnieuw ingericht m.b.v. de wizard voor KPN netwerken.


@Knorrkokkie

zijn er opmerkelijke meldingen in het logboek Systeem Gebeurtenissen?

Heb je al eens geprobeerd om je SIP-gegevens te wijzigen, of om het telefoonnummer te verwijderen, eventueel de box opnieuw opstarten en dan het nummer opnieuw invoeren?

Zijn de providergegevens omgezet naar glasvezel?

 

 

In het logboek staan geen gebeurtenissen mbt telefonie. Mijn Sip-gegevens heb ik na de migratie opnieuw aangemaakt en werkt ook goed (Fritzbox checkt dit), echter steeds voor een korte periode (enkele weken) en hierna verdwijnt steeds mijn telefoonconfiguratie. De providergegevens zijn omgezet naar glasvezel, dus dit is het ook niet. Het is voor mij een groot raadsel... 


Heb je jouw FRITZ!Box wel opnieuw ingericht m.b.v. de wizard voor KPN netwerken.

Dit heb ik uiteraard gedaan, anders zou ik nu niet kunnen internetten :-) 


Heb je jouw FRITZ!Box wel opnieuw ingericht m.b.v. de wizard voor KPN netwerken.

Dit heb ik uiteraard gedaan, anders zou ik nu niet kunnen internetten :-) 

Jawel hoor, ook met het "xs4all profiel" kan je gewoon "internetten" via KPN.


Hi @Knorrkokkie! Begrijp ik uit je laatste antwoord goed dat je de wizard dus wel hebt gebruikt? Of was dit een aanname omdat je gewoon kon internetten? 


Hoi Bram, het is al even een paar maanden terug dat ik de Fritzbox heb geconfigureerd. Bij mijn weten was het een stappenplan dat ik heb gevolgd. Ik weet niet meer of de info bij AVM (Fritzbox) of KPN vandaan kwam. Ik zal eens kijken of ik de KPN-wizard kan vinden en of de instellingen wezenlijk anders zijn als de wizard is doorlopen. Mvg Robin 


@Knorrkokkie die zoektocht kan ik je eventueel besparen😉 Er staat ook een hoop informatie in ons FRITZ!Box topic. Kijken kan geen kwaad. 


Hoi Bram, ik zie in de KPN-wizard tussenstappen die ik niet naar voren krijg (mijn FRITZ!OS is met versie 07.29 up to date). Bij het instellen van internet dien ik bij het startscherm gelijk te kiezen voor Provider (in casu KPN), hetzelfde gaat op voor het invoeren van telefoonnummer, dan dien ik op het startscherm direct te kiezen voor Telefoonaanbieder (in casu KPN). Veel meer kan ik niet instellen...