Skip to main content

Zeer geachte heer / mevrouw,

Tot mijn grote verbazing hoorde ik gisterenavond in het journaal

dat de vaste telefonie te zijner tijd gaat verdwijnen.

Ik wist even niet wat ik hoorde.

Langs deze weg wil ik graag van U weten of dit bericht juist is of niet.

Uw antwoord zie ik graag met belangstelling tegemoet.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groeten,

Jos Parlevliet

Dat de vaste lijn helemaal gaat verdwijnen is niet aannemelijk. Sommige alarmsystemen vereisen bijvoorbeeld een vaste lijn en er zijn nog veel mensen die het gebruiken. Maakt u zich dus vooral niet ongerust 😉


Tegenwoordig belt bijna iedereen over internet. De vaste telefoon zit dan aangesloten op de Experiabox of KPN Box. En het signaal gaat gewoon over internet. Zo werkt het bij bijna iedereen tegenwoordig. Ook bij andere providers. 

Er zijn echter nog een heel klein aantal mensen die hun telefoon echt rechtstreeks op de telefoonlijn aangesloten hebben. Zonder dat er een modem tussen zit. Net als 50 jaar geleden dus. En dat gaat waarschijnlijk verdwijnen. Daar heeft men het al jaren over. Volgens mij is het ook al jaren zo dat je zo'n verbinding niet meer nieuw kunt krijgen.


Vast bellen gaat niet verdwijnen, de ondergrondse ptt kabel welke vroeger werdt gebruikt om te bellen en nu voor dsl zal waarschijnlijk wel gaan verdwijnen. Iedereen gaat 1 voor 1 over op glasvezel.


@Jos Parlevliet Hi Jos, ik hoop dat je geholpen én gerust gesteld bent door de reacties hierboven! De mogelijkheid om de vaste telefoon te gebruiken blijft gewoon. De techniek wordt alleen anders, vernieuwd, zoals hierboven ook al mooi uitgelegd is. Dus net als Joep zou ik willen zeggen, geen zorgen 🙂 Mochten er nog vragen zijn, deel ze dan gerust.


 

>..]  gisterenavond in het journaal

dat de vaste telefonie te zijner tijd gaat verdwijnen. ...]

Dat was nmi een karikatuur, waarom dat op deze manier zoveel aandacht kreeg dat vraag ik mij af, ws een jonge lichting medewerkers daar die er op zijn gedoken omdat ze niets beters wisten te brengen.

Wel opgenomen in een zeer interessant museum :
Tip: Houweling Telecommuseum

Ik zal “altijd” een “vaste” cq voip lijn houden, om div. redenen.
En er zijn honderden aanbieders in nederland, te vinden bij de ACM ( ergens (!) op de site )

{..] Sommige alarmsystemen vereisen bijvoorbeeld een vaste lijn a..]

Dat is nu juist veel mooier en beter om direct op internet aan te sluiten, dan heb je nl continue verbinding ipv van alleen een in/uit schakel en controle opbel moment.


Hallo @KeesYagi ik wil mijn vaste lijn ook niet kwijt, te veel (zakelijke) relaties hebben dat nummer.

Voor het geld hoef je het ook niet te laten, slechts €2 per maand.

Ik bel nooit uit met de vaste telefoon, gebruik de vaste lijn alleen voor inkomende oproepen.

Verder hebben mijn vrouw en ik de mobiele telefoons doorgeschakeld  naar de vaste lijn bij geen gehoor, bezet e.d. zodat we ook nooit mobiele telefoontjes missen.

 

 


Reageer