Skip to main content

Wij worden vaak door bedrijven gebeld voor de persoon die voorheen ons telefoonnummer had. Wij hebben dit vaste nummer al bijna 5 jaar maar worden nog vaak gebeld voor die persoon door bedrijven met irritante verkooppraatjes. Wij staan in het belmenietregister geregistreerd maar misschien heeft de voormalige houder van ons nummer vroeger toestemming gegeven om door dergelijke bedrijven te worden gebeld. Hoe komen we hier van af?

Hi DoGu, welkom op het forum. 

Het is erg jammer om te zien dat bedrijven zich toch niet houden aan het bel-me-niet register. In theorie zou dat voldoende moeten zijn. Ik ben bang dat dit lastig zal worden. Blijf vooral aangeven dat je niet gebeld wilt worden met aanbiedingen. Een andere optie is om een nieuw nummer te nemen, de keuze laat ik aan jou over. 


Het is erg jammer om te zien dat bedrijven zich toch niet houden aan het bel-me-niet register. In theorie zou dat voldoende moeten zijn.

Helaas is dat niet voldoende. Je hebt het nummer nu 5 jaar. Bedrijven mogen nog tot 10 jaar na einde contract bellen om weer een aanbod te doen. Als in die tussentijd een ander je nummer krijgt krijgt die dus die telefoontjes.

Als je bent geregistreerd via bel-me-niet mogen alleen bedrijven waarmee je nog nooit een klantrelatie hebt gehad, of waarbij dat al 10 jaar na dato is, je niet meer bellen. Na 10 jaar moeten de gegevens uit de administratie gehaald worden.

Enige wat je kunt doen, DoGu, is die bedrijven duidelijk zeggen dat jij niet de bedoelde persoon bent en of ze de gegevens, en tenminste het telefoonnummer, uit hun administratie willen verwijderen.


Het is erg jammer om te zien dat bedrijven zich toch niet houden aan het bel-me-niet register. In theorie zou dat voldoende moeten zijn.

Helaas is dat niet voldoende. Je hebt het nummer nu 5 jaar. Bedrijven mogen nog tot 10 jaar na einde contract bellen om weer een aanbod te doen. Als in die tussentijd een ander je nummer krijgt krijgt die dus die telefoontjes.

Als je bent geregistreerd via bel-me-niet mogen alleen bedrijven waarmee je nog nooit een klantrelatie hebt gehad, of waarbij dat al 10 jaar na dato is, je niet meer bellen. Na 10 jaar moeten de gegevens uit de administratie gehaald worden.

Enige wat je kunt doen, DoGu, is die bedrijven duidelijk zeggen dat jij niet de bedoelde persoon bent en of ze de gegevens, en tenminste het telefoonnummer, uit hun administratie willen verwijderen.

Hier heb ik niet eens aan gedacht. Dankjewel voor deze toelichting Peter! 


Hartelijk dank voor jullie reacties.