Skip to main content

Ik word ook zeer regelmatig gebeld. Altijd 's nacht. Als ik niet opneem schreeuwt het mijn hele voicemail vol. Als ik wel opneem zegt ze wat( altijd een vrouw of misschien zelfs kinderen) vannacht tot 5x toe. Ik heb toen de stekker er maar uitgetrokken. Dit gebeurt al jaren. Ik zie in mijn geval geen nummer maar prive. Waanzinnig irritant. Ik weet intussen dat het weer zo'n ''Chinees'' is dus ik neem al niet meer op of trek de stekker eruit maar ik ben mantelzorger en wil gewoon mijn telefoon kunnen gebruiken. Je schrikt je, om die reden ook 3 slagen in de rondte als er om 03.00 uur gebeld wordt. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

De kans is groot dat niemand ooit een toon hoort als jij hen snachts belt en dat het allemaal automatisch gestuurd wordt. Ik heb enkele jaren geleden nar overlast uiteindelijk een nieuw nummer bij KPN aangevraagd. Ben je wel direct je oude nummer kwijt en kan je niets meer daarmee.


Hoi @Carola1960

Welkom op het KPN Forum. Het lijkt mij inderdaad bijzonder irritant als je vaak 's nachts gebeld wordt door een onbekend nummer. :frowning2: Op onze overlastpagina lees je wat in zo'n situatie de opties zijn. Zoals @Jeroen Ruiter opmerkt, is een nummerwijziging ook een mogelijkheid, al snap ik dat zo'n maatregel vrij rigoureus kan zijn.

Mocht je na het bekijken van de betreffende pagina nog vragen hebben, stel die gerust. 


Ik wil inderdaad mijn nummer niet kwijt. Ik heb dit probleem echt al jaren. Het gaat in periodes. Van de week was weer de eerste keer sinds 1.5 jaar. Blijft het nacht na nacht zich voor doen dan trek ik voor een week de stekker er uit. Het gebeurt alleen op mijn huistelefoon nl. Dan is het weer even weg. Soms ben ik weg en hoor ik het dat is mijn hele antwoordapparaat vol geschreeuwd in het Chinees zover ik weet... Ik snap er ook de lol niet van. Het is me echt een raadsel.


Dank jullie voor de reactie overigens 😁👍


Bij telefonische overlast hoor ik vaak dat er oplichters zijn die gegevens proberen los te krijgen bij je. In dit geval lijkt het op iets anders aangezien je hele voicemail volgesproken wordt. Echt een oplossing is er verder niet zoals ik nu kan zien.


Nee. Daar was ik al bang voor. Het is ook alleen maar vervelend. Je schrikt je 3 slagen in de rondte. Verder is het niet beangstigend of zal er geen oplichtingspraktijk achter steken. Slaap alleen wat slecht. Ik had er ook graag het fijne van geweten....


Erg naar dat dit na anderhalf jaar weer terugkeert. Alhoewel we helaas niet kunnen helpen bij gesprekken uit het buitenland, kan je wanneer er vanaf een anoniem nummer gebeld wordt, dit formulier invullen om het nader te laten onderzoeken en de veroorzaker te achterhalen. De buitenlandssprekende veroorzaker zou zich immers ook gewoon in Nederland kunnen bevinden. Voor het onderzoek is het van belang dat de oproepen dan wel zijn beantwoord. Hopelijk heb je hier iets aan. 


Gaat het steeds om hetzelfde nummer? Zo ja, wat zegt Google daarover.


Privenummer helaas. 🙁


Vul dan het formulier in zoals Heine dit heeft aangegeven. Het zal het probleem helaas niet direct oplossen.


Je kan er eens een Chinees naar laten luisteren... er lopen er hier in nl ook zat rond.


Dat is nog niet eens zo'n slecht idee. Daar was ik nog niet opgekomen. Thanks 👍


Reageer