Skip to main content

Goede morgen,

sinds kort kan ik niet meer gebeld worden op de vaste lijn, zowel van binnen Nederland niet als ook uit Duitsland niet meer. Er komt de melding “Deze nummer is niet in gebruik". In juli van dit jaar over gegaan naar glasvezel, daarna was zowel bellen alsook gebeld wél worden mogelijk. Dus het moet iets van de laatste tijd zijn.

Omdat alles in juli pas aangesloten is, met aansluitset etc van KPN, ga ik er niet van uit dat de kabels het probleem zijn (alleen KPN kabels, geen split(?)).

Bellen gaat wel. Beltoon is er dus ook. Als ik mezelf bel, komt ook de bekende nummer (ik dacht even dat ik misschien een nieuwe nummer heb gekregen, maar de bekende nummer wordt aangegeven).

In het weekend modem gereset. Vanochtend de “wizzard” doorlopen op de KPN website maar niks heeft geholpen, en uiteindelijk gaf de wizzard zelf een foutmelding aan. De wizzard heeft van port 1 naar port 2 gewisseld, dus telefoon zit op lijn 2.

Internet werkt verder ok.

Ik las hier ergens anders in het forum dat er na een update/upgrade problemen ontstonden, zou dit ook het geval kunnen zijn?

Het internet loopt stabiel, ik wil dus niet dat door allemaal aanpassingen voor de vaste lijn dit verstoord gaat worden (dit las ik namelijk in een ander forum bericht). Als het echt niet meer wil, ga ik vaste lijn vermoedelijk uit het contract halen, gezien het weinig gebruikt wordt (maar voelt wel raar zonder vaste lijn...).

Groeten en alvast bedankt, Stormy

ai, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Dit is echter gewoon een storing en daarvoor kun en mag je zelfs 24/7 bellen. Dat is het snelst.

De wachttijd op dit forum voor een KPN Moderator is op dit moment 5 dagen. Dan is 't handig als je gegevens al in je profiel < < KLIK ingevuld staat.

Bellen:

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


Ah, ok, dan ga ik eerst proberen met bellen. Omdat het online tool aangaf dat er geen storingen bekend zijn op het adres, heb ik niet aan bellen gedacht.

Bedankt PeterG.


Hallo @Stormyvandaag, is het probleem inmiddels verholpen? 


Hoi Jeroen_dB , ik heb maandag met de klantenservice gebeld. Ze kwamen er niet uit en binnen drie dagen zal iemand van de klantenservice contact opnemen, die meer bekend is met dit soort dingen. Dus dat wacht ik af. Vandaar nog geen oplossing, nog in bewerking.

Groeten, Stromy


Al geprobeerd of doorschakelen naar je mobiel wel lukt via de MijnKPN app? En dan het vaste nummer bellen (met een 3de toestel). Benieuwd of het gesprek dan wel doorkomt, op de mobiel dan natuurlijk.


Hallo,

even een update. Ik heb vandaag nogmaals gebeld met KPN, omdat ik tot nu toe nog niet gebeld werd. Blijkt dat mijn mobielnummer de vorige keer niet genoteerd werd (nu dus wel) en dat de vaste lijn niet in het computer geregistreerd staat. Er komt opnieuw een poging, dat ik gebeld ga worden van de ticket afdeling hierover.

Ik dacht dat wij tussendoor wel bereikbaar waren op de vaste lijn, na overgaan op glasvezel en KPN, maar dat kan dan ja haast niet, Anyway.

@PeterG; ik heb de omschakeling niet geprobeerd.

Dus, wordt vervolgd.

Groeten,

Stormy


Ai. Dat ging even mis naar je mobiel van uit kpn.

Overigens. Als die kennis in Duitsland jouw belt met diens mobiel dan belt ie waarschijnlijk veel goedkoper dan met zijn vaste. In Duitsland hebben ze vast ook EU bundels. Tenzij het nog prepaid is. Maakt dan niet uit of ie naar je mobiele of vaste nummer belt 🙂

Zelf heb ik geen vast toestel meer in gebruik sinds 2011. Bellen is veel goedkoper met de mobiel. Met abonnement. 


Op de vaste lijn bellen alleen nog ouders en schoonouders, maar die bellen dus inmiddels gewoon op mobiel of appen. En ook met mobiel vaak, bundels zijn er zeker ook in Duitsland (of bellen via Wifi).

Ik heb zelfs een KPN abo 3GV 150min en met een deel mensen in Duitsland bel ik ook via WhatsApp of andere apps.

Het enige is dat als de mobiel verbinding weg zou vallen of ik het mobiel kwijt raak o.a., dan is er in principe (tijdelijk) geen mogelijkheid meer om te bellen. Maar dat is een zeldzaam gebeurtenis uiteraard.

Voor maand december heb ik de 2 Euro al betaald aan vaste lijn abo, maar ik ga hier dus echt over nadenken.

Groeten van Stormy