Goede morgen,
sinds kort kan ik niet meer gebeld worden op de vaste lijn, zowel van binnen Nederland niet als ook uit Duitsland niet meer. Er komt de melding “Deze nummer is niet in gebruik". In juli van dit jaar over gegaan naar glasvezel, daarna was zowel bellen alsook gebeld wél worden mogelijk. Dus het moet iets van de laatste tijd zijn.
Omdat alles in juli pas aangesloten is, met aansluitset etc van KPN, ga ik er niet van uit dat de kabels het probleem zijn (alleen KPN kabels, geen split(?)).
Bellen gaat wel. Beltoon is er dus ook. Als ik mezelf bel, komt ook de bekende nummer (ik dacht even dat ik misschien een nieuwe nummer heb gekregen, maar de bekende nummer wordt aangegeven).
In het weekend modem gereset. Vanochtend de “wizzard” doorlopen op de KPN website maar niks heeft geholpen, en uiteindelijk gaf de wizzard zelf een foutmelding aan. De wizzard heeft van port 1 naar port 2 gewisseld, dus telefoon zit op lijn 2.
Internet werkt verder ok.
Ik las hier ergens anders in het forum dat er na een update/upgrade problemen ontstonden, zou dit ook het geval kunnen zijn?
Het internet loopt stabiel, ik wil dus niet dat door allemaal aanpassingen voor de vaste lijn dit verstoord gaat worden (dit las ik namelijk in een ander forum bericht). Als het echt niet meer wil, ga ik vaste lijn vermoedelijk uit het contract halen, gezien het weinig gebruikt wordt (maar voelt wel raar zonder vaste lijn...).
Groeten en alvast bedankt, Stormy