Skip to main content
Antwoord

Gebruik servicetool niet mogelijk voor VoIP/sip, melding dat ik niet verbonden ben met thuisnetwerk

• June 13, 2025
  • 8 reacties
  • 185 keer bekeken

Wanneer ik in probeer te loggen op de kpn servicetool krijg ik de volgende melding:

Gebruik Servicetool niet mogelijk

Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.

Hier wil ik inloggen om de voip/sip gegevens op te vragen. Ik ben direct verbonden met de kpn experiabox  over glasvezel en ook na een reset blijf ik deze melding krijgen. De klantenservice kan ik mij niet helpen en verwijst mij naar dit forum.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Goed nieuws ​@user23432 & ​@svierkant plus andere meelezers: Het probleem met de servicetool is opgelost. Jullie kunnen deze weer gebruiken. 

8 reacties

• Nieuwkomer
  • June 15, 2025

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb getest met eigen modem (unifi dream router) en de kpn box 12b en met eigen mail als kpn id en kpnmail als kpn id. Dit werkte allemaal niet. Als ik de kpn box aansluit met mijn eigen modem erachter wordt de snelheid heel laag, dus dat is ook geen optie. Ik kan dus niet vast bellen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 15, 2025

Beste ​@user23432 en ​@Smit1 hebben jullie wel onderstaande link gevolgd:

https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials

Zojuist bij mezelf geprobeerd en ook ik krijg dezelfde foutmelding.

Ik heb dit aan de verantwoordelijken bij KPN doorgegeven.

leusi068
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • June 15, 2025

Zelfde probleem hier

• Nieuwkomer
  • June 15, 2025

Ik heb die link inderdaad gevolgd

• Deelnemer
  • June 16, 2025

Zelfde probleem hier. Moest meerdere keren bellen met KPN om er achter te komen dat er een storing is.

Erg irritant dat KPN deze tool niet fixt, maar vooral dat ze er niet over communiceren. Niet pro-actief, maar zelfs niet na meerdere keren bellen. De medewerkers aan de lijn bleven maar herhalen dat ze geen ondersteuning bieden bij het gebruik van een eigen modem.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@user23432 en ook anderen die hier gereageerd hebben: Naar aanleiding van de melding die door ​@JanD is gemaakt, heeft mijn collega het doorgezet naar de verantwoordelijke mensen. Ik ga er van uit dat het spoedig is opgelost. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 20, 2025

Goed nieuws ​@user23432 & ​@svierkant plus andere meelezers: Het probleem met de servicetool is opgelost. Jullie kunnen deze weer gebruiken. 

• Nieuwkomer
  • December 3, 2025

hallo ​@Jeroen van KPN  zijn er momenteel problemen met de tool om VOIP SIP gegevens te verkrijgen? Sinds 2 dagen krijg ik dezelfde foutmelding, ondanks rechtstreeks verbonden met het KPN modem en netwerk.

- geen vpn

- alleen glasvezel kastje en kpn box aangesloten 

- bedraad als wifi zelfde melding 

- Windows pc of Apple zelfde melding 

- incognito, flushed cookies etc 

- geen 3rd party tools of plug-ins actief in browser