Skip to main content

Sinds een paar weken is er geen beltoon meer als we gebeld worden. Als we de telefoon opnemen is er wel verbinding. Ik zag verschillende keren dit probleem langskomen op het forum, maar zonder duidelijke oplossing.

Het volgende hebben we al geprobeerd (in volgorde):

  • Basisstation resetten
  • Experia Box (v8) resetten (power off - power on)
  • Oude telefoon aangesloten die nog in de kast lag
  • Telefoon direct aansluiten op de modem (zonder verlengsnoer)
  • De online tool starten van KPN en alle stappen doorlopen
  • De telefoonpoort 2 gebruiken ipv telefoonpoort 1 (via online tool)
  • Resetten (via online tool)
  • Factory reset door lang indrukken van de reset knop

Hoe nu verder ???

Oooh, ik hoef het al niet eens meer te vragen. De experiabox V8. Dat ding heeft m.b.t. telefonie jaren geleden hier maar 5 maanden gewerkt. Daarna zelfde euvel. Bekend bij de V8; zwakke SIP servers die voor het belverkeer (en ook de belwisselspanning) moeten zorgen.
Ook de nummerweergave begeeft het vaak.

Resetten; herstarten. Het heeft allemaal geen zin. Die SIP is gewoon stuk.

Je kunt met KPN bellen en zeggen dat je de V8 hebt en de telefoon niet meer belt. Hopelijk krijgen ze dan op het scherm dat het dan een omruil wordt (moet worden).

Je kunt ook wachten op een KPN moderator hier. Die kan je er ook bij helpen. De wachtrij is echter wel 5 dagen momenteel (ze werken ook in het weekend). Dan is het handig als je je gegevens in je profiel hebt staan zodat ze je kunnen opzoeken en e.e.a. kunnen inzetten.

Vul in je profiel i.i.g. je naam, postcode, huisnummer + evt. toevoeging, klantnummer (internet & televisie) en op de regel Persoonlijke Opmerkingen nog de laatste 3 cijfers van je IBAN in. Deze gegevens zijn in het profiel alleen leesbaar voor de KPN moderators en jijzelf; geheel afgeschermd dus.


Welkom bij ons op het forum @SjakoC. Je hebt al een hoop geprobeerd om de telefoon weer aan de praat te krijgen, maar nog zonder resultaat dus. De V8 is al een wat ouder model Experia Box, die kunnen we vervangen. Zou je daarvoor je profiel invullen zoals Peter al noemt en daarna een seintje geven? Dan kan ik voor je aan de slag :slight_smile:


Hoi Jasper,

Mijn profielgegevens zijn aangevuld.

Alvast bedankt!


Dank voor de gegevens @SjakoC! Daarmee heb ik de verzending meteen geregeld, in een privébericht heb ik je de details gestuurd. Ik lees je bevindingen met het nieuwe modem graag van je.


Hoi @SjakoC, heb je het nieuwe modem al op kunnen halen? Hoe gaat het daarmee? :slight_smile:


Sorry voor het gebrek aan reactie.

Ik heb het modem afgehaald en de oude teruggestuurd.

Alles werkt weer zoals het zou moeten werken. De enige "tegenslag” was dat ik niet kon inloggen in het modem. Ik heb daarom een hardwarematige factory reset gedaan zodat ik kon inloggen met het standaard wachtwoord.

 


Het begon met een drempel, maar sindsdien doet de telefonie het beter met het nieuwe modem dus. Gelukkig maar :slight_smile:

Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.