Skip to main content

Ook mijn vaste telefoonaansluiting werkt niet meer. Vorige week heeft KPN “verbeteringen” aangebracht in mijn postcode gebied. Vrijdag opeens geen internet/telefoon en TV meer.  Bellen naar de klantenservice zoals hierboven wordt geadviseerd.  Na meer dan 1 uur aan de (mobiele telefoon)  moest de medewerker constateren dat het modem  waarschijnlijk kapot was. Er werd beloofd dat ik de volgende dag een nieuw  modem op kon halen ( op meer dan een half uur fietsafstand! en nee ik woon niet in een buitengebied maar in de stad Amsterdam!)  Ontving een app  van KPN modem op 09 nov ( de volgende dag)  en gelijk daarna  weer app12 nov. Dus niet volgens afspraak en vanaf vrijdag t/m ma geen TV/internet en telefoon. Gisteren modem opgehaald, geïnstalleerd. Alle  groene lampjes branden, TV en internet doet het weer. Maar niet mijn vaste telefoon.  Ik kan niet uitbellen, zachte ruis te horen. En wanneer ik vaste nummer bel gaat de telefoon gewoon over op mijn mobiel maar het komt niet binnen op mijn vaste telefoon. Hele storingsoplosser op KPN website gevolgd 1 uur mee bezig geweest. Geen resultaat. Vanmorgen anderhalf uur aan de telefoon met klantenservice.  Echt van alles geprobeerd, resetten, harde reset,  poort 1, poort 2, stekker uit telefoon direct in poort experiabox, andere telefoon. En nog steeds geen resultaat. KPN medewerker gaf aan niets meer te kunnen doen, behalve een betaalde monteur te sturen. Natuurlijk mag een monteur langs komen, maar ik ga en kan dit niet betalen. Vorige week had ik geen enkel probleem en nadat KPN in mijn postcodegebied bezig is geweest heb ik problemen die mij echt handenvol tijd gekost hebben. 

Heeft iemand voor mij de oplossing?

Admin: afgesplitst, eigen topic aangemaakt voor bericht

Telefoon toestel / basisstation zelf al uitgesloten @E Knol ? En het kabeltje van modem naar telefoon ook?

Anders wordt het toch weer bellen. Dat is de enige weg.

En een monteur is gratis als het probleem toch bij kpn zit. 

Dag Peter, dank voor je snelle reactie.

Zie hierboven: Echt van alles geprobeerd, resetten, harde reset,  poort 1, poort 2, stekker uit telefoon direct in poort experiabox, andere telefoon.

Heeft bellen nog zin wanneer mevrouw van KPN heeft aangegeven niets meer voor mij te kunnen betekenen?

En ja, monteur is gratis wanneer probleem bij KPN zit, maar wie garandeert dat?  Hoe kan ik een monteur controleren? Die kan wel zeggen dat het niet aan KPN ligt?

Vorig jaar precies hetzelfde probleem gehad na nieuw modem. En toen kon het , ook na zeer lange tijd, wel op afstand verholpen worden. Dus vreemd dat het nu niet lukt. 

Ik hoop op nog een reactie van een KPN moderator.

En ja, monteur is gratis wanneer probleem bij KPN zit, maar wie garandeert dat?

Niemand natuurlijk. Maar zo schiet het ook niet op hè. 

Ik hoop op nog een reactie van een KPN moderator.

Die wachten we dan maar af. Al mag en kan die in dezen ook niets meer dan adviseren. 

Dat wachten we inderdaad maar af. Het is toch van de zotte dat er vorige week totaal niets aan de hand was. KPN gaat  “verbeteringen “aanbrengen en ik zit met de problemen.  En dat kan niet opgelost worden. En wanneer ik niet wil/kan betalen laten ze je gewoon met het probleem zitten. En ben ik niet te bereiken op mijn vaste nummer. 

Het gras bij de concurrent is vast niet groener, maar ik zit echt te overwegen om over te stappen naar een andere provider.

Hoi ​@E Knol. Welkom op de community! Wat vervelend dat de vaste telefoon niet werkt. Hoor je geen kiestoon? Ik lees in jouw bericht dat je het modem al hebt gereset en dat je verschillende toestellen op beide poorten achterop het modem al hebt aangesloten. Zou je het toestel toch nog eens op poort 2 willen aansluiten? Als dit niet werkt kan je toch het beste een belafspraak inplannen met onze klantenservice. Ik verwacht dat er geen kosten door een monteur berekend gaan worden, maar dat kan ik natuurlijk niet met honderd procent zekerheid zeggen. 

Dag Vikash,

Dat is zeker vervelend dat mijn vaste telefoon niet werkt. En helaas laat de klantenservice van KPN mij hiermee gewoon in de kou staan. 

In mijn eerste bericht had ik al het volgende geschreven: Ik kan niet uitbellen, zachte ruis te horen. En wanneer ik vaste nummer bel gaat de telefoon gewoon over op mijn mobiel maar het komt niet binnen op mijn vaste telefoon. 

Ik heb weer op poort 2 aangesloten en daarna op poort 1 en daarna weer op 2. Maar al die stappen heb ik vorige week ook al meerdere keren doorlopen zonder succes.

Waarom zou ik dan een belafspraak moeten inplannen met de klantenservice? Die heeft vorige week laten weten niets te kunnen doen. Wat heeft een nieuw gesprek dan voor zin? Het enige wat zij kunnen aanbieden is een monteur tegen mogelijke kosten van 80 euro!

Jij geeft ook aan dat hier waarschijnlijk geen kosten aan zitten maar het niet met zekerheid te kunnen zeggen. 

Dat is dus precies hetzelfde wat ik al van de klantenservice gehoord heb.  Dus eigenlijk kan ik helemaal niets met jouw reactie. Ik had gehoopt op een meer constructieve oplossing.

En....ik ben niet de enige die geen vaste telefonie heeft wanneer ik alle berichten van de afgelopen dagen lees! Het regent klachten!

Vikash, Wanneer gaat KPN  hier iets aan doen?

Dit kan toch niet?

Ik lees in het eerst bericht dat je alle mogelijke oplossingen samen de klantenservice hebt doorlopen. Ik kan nogmaals voor je kijken of ik bijzonders tegenkom in onze systemen wanneer ik jouw verbinding doormeet. Wil je daarvoor jouw gegevens achterlaten in je profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. Wanneer ik niets bijzonders tegenkom kan je het beste alsnog contact opnemen met onze klantenservice om een afspraak met een storingsmonteur te maken. 

Vikash, ik heb mijn profiel aangevuld met meest relevante gegevens. 

Telefoon staat nu in poort 2.

Hoop dat het wat oplevert. Vorig jaar ook nieuw modem ontvangen en precies hetzelfde probleem.  Uiteindelijk heeft KPN medewerker toen wel de verbinding weer tot stand weten te brengen.

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist jouw diensten doorgemeten en het telefoonnummer opnieuw gesynchroniseerd met jouw modem. Zou je willen testen of het nu wel werkt? 

Vikash, test gedaan en resultaat is 00000  Ik kan niet uitbellen, hoor dezelfde zachte ruis en ik kan ook niet inbellen. telefoon op mobiel gaat normaal over, maar komt niet binnen op vaste telefoon

Tijd voor een monteur lijkt mij. KPN handjes, ogen en oren ter plaatse.

Tijd voor een monteur lijkt mij. KPN handjes, ogen en oren ter plaatse.

Dat denk ik eerlijk gezegd zelf ook. Ik heb het nummer nu op poort 1 gezet. Je kan nog proberen om het toestel op poort 1 aan te sluiten. Als dit ook niet werkt kan je het beste alsnog een terugbelafspraak inplannen om een afspraak te maken met één van onze monteurs. 

Reageer