Skip to main content

Op dit moment is het zo dat iemand die mij belt op mijn vaste lijn terwijl ik al in gesprek ben direct wordt doorgeschakeld naar de voicemail. Dit is voor beide kanten erg onhandig: Ik zie/merk niet dat er iemand heeft gebeld en eventueel ingesproken, de beller denkt "Waarom neemt hij nou niet op". Ik zou graag willen dat de beller een in-gesprek-toon hoort. Kort gezegd: Bij “geen gehoor” wel voicemail, bij “in gesprek” een in-gesprek-toon.

Is dit in te stellen?

Hallo @Arion58 

 

Volgens mij is dat niet mogelijk.

Wat misschien een oplossing is, je kan voicemails doorsturen als mp3 naar een emailadres.

Dat kan je instellen via MijnKPN, zie: https://www.kpn.com/service/bellen/voicemail-gebruiken.htm


Ooit doorschakelen naar VM via de MijnKPN app of website ingeschakeld? Dan staat het aan bij “Niet opnemen na x keer” (*61) en ook bij “in gesprek of onbereikbaar” (*67).

Dit kun je omzeilen maar alleen via het telefoontoestel zelf.

Door intoetsen van #67# zendtoets (en na de 4 pipjes verbreek je weer). Dan is de laatste doorschakeling uit.

N.B. *67 onbereikbaar schakelt door als bv ook je modem defect is, of het anderszins niet bereikbaar is.

Zelf heb ik beide doorschakelingen aan maar dan naar m'n mobiel.


@GeSp: Bedankt voor het antwoord, dit is in ieder geval een verbetering. Kan ik dan nog wel via de telefoon mijn voicemail-berichten afluisteren, of alleen via de mail?


Hallo @Arion58 , hoe heb je de voicemail aangezet? Via MijnKPN is het alles aan of uit, maar het kan ook via je telefoon met meer opties. 

Je kunt je VoiceMail ook aan-en uitzetten via je telefoon.

Dit kan op 3 manieren:

  1. VoiceMail als je je telefoon na 5 x overgaan nog niet hebt opgenomen: 
    Toets *61*0842333# en verbreek de verbinding
  2. VoiceMail als je in gesprek bent: 
    Toets *67*0842333# en verbreek de verbinding.
  3. Inkomende gesprekken direct doorschakelen naar VoiceMail: 
    Toets *21*0842333# en verbreek de verbinding.

bron: https://www.kpn.com/service/bellen/voicemail-gebruiken.htm


Bedankt voor alle duidelijke en snelle reacties. Ik ga ook de manieren via de telefoon proberen.


@PeterG 

Det beller krijgt dan ook de ingesprekstoon te horen nadat je #67 hebt gedaan, ik neem aan van wel?

 

@Arion58 

Geen idee of berichten dan ook nog via normale voicemail zijn af te luisteren, ik gebruik zelf het antwoordapparaat in mijn dect station en niet de voicemail van de provider, dan heb je dat probleem dus ook niet en krijgen mensen gewoon de ingesprekstoon te horen.


Klopt, @GeSp . Als je de 67-doorschakeling hebt uitgezet krijgt de beller in gesprek. Hij krijgt dan alleen voicemail als je na 4 x of anders ingesteld niet opneemt.

Berichten zijn altijd af te luisteren via 0842-333. En als je het gebruikt ook als audio bestand in je mail.

Bellen naar 0842-333 is standaard gesprekskosten ( = € 0,15 per minuut )


@PeterG OK, helemaal duidelijk, bedankt.

Ik had die codes ook gezien op de website maar kon daar toch niet uithalen wat er dan precies gebeurd.


Ik kan het nu niet proberen, omdat ik aan het werk ben. Maar wat ik wel vreemd vind is dat medewerkers van kpn deze oplossingen kennelijk niet kennen. Ik heb vanochtend met iemand van kpn gechat, en volgens hem kon ik alleen de voicemail aanzetten (geen gehoor en in gesprek) of uit...


Toch fijn dat je goede aanwijzingen hebt gekregen vanuit onze Community, @Arion58. Is het intussen al gelukt om het één en ander uit te proberen?


Ja, ik heb de voicemail eerst uitgeschakeld en daarna middels *61* weer ingeschakeld, nu schijnt het naar wens te werken. Bedankt allemaal! En ik hoop dat anderen hier ook nog baat bij hebben.