Zo als de titel al zegt komen de inkomende gesprekken niet meer door tot de vaste telefoon.
hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Hier onder zal ik beschrijven wat er allemaal is gebeurt en geprobeerd.
Van KPN hebben we een nieuw router/modem gekregen ter vervanging van de oude.
De nieuw Router/modem is de experia box V10a. Als eerst hebben we alle kabels voorzichtig verwijderd en vervolgens alles aan gesloten op de V10a. Dit leek allemaal goed te gaan internet deed het, Wlan werkt nu ook op 5 GHz en de snelheid is ook toe genomen. Op het verlies van één LAN port na nog zeer te spreken.
Om zeker te zijn of alles ook werk gelijk maar via de vaste telefoon naar mobiel gebeld werkte ook.
Super.
Tot dat je krijg te horen waarom neem je de telefoon niet op!
Nu blijkt dat bellen via de vaste lijn goed gaat maar de inkomende gesprekken komen niet binnen.
Als je belt naar de vaste lijn lijkt alles goed te gaan geen rare geluiden hij gaat gewoon over zo als altijd.
na onder zoek in de experia box word ook alles geregistreerd alleen bij incoming calls het leeg en alles word nu gezien bij miss calls.
Nu hebben we het volgende al geprobeerd: fabriek reset via online tool en via de experia box. Reset via het knop je aan de achter kant.
problemen tool vast bellen site KPN.
Het enige wat help is de telefoon rechtstreeks aan sluiten op de router/moden . Aangezien dit in de meterkast is, Zijn we weer jaren achteruit gegaan toen je nog moest bellen op de gang.
hopelijk hebben jullie een oplossing of deel jouw ervaring over het zelfde probleem
Beantwoord
Geen inkomende gesprekken!
Beste antwoord door wjb
KPN62_user schreef:
Aan de telefoon lijn naar de woonkamer is helemaal niet aan verdanderd. Hij is zo van de oude Experia box phone port naar de nieuwe Experia phone port gezet. Stekker zijn ook goed.
Dan zou je bijna denken dat telefoon poort van de V10A een lager vermogen levert dan jouw oude Experia Box en als dan de weerstand in de kabel naar de woonkamer wat hoger is, dan zou dat een oorzaak kunnen zijn.
KPN62_user schreef:
Zit nog een telefoon spliter tussen ,maar dit zou allemaal goed moeten werken aangezien hier helemaal niets aan veranderd is.
Persoonlijk zou ik die telefoon splitter er wel tussenuit halen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.