Skip to main content

Hoi

Sinds we zijn verhuist en bellen via glasvezel krijgen we geen nummers meer te zien als we gebeld worden. Heb alles geprobeerd wat mogelijk is, zelfs contact gehad met KPN maar helaas het probleem is niet opgelost. Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen.

Groetjes Omake

@omake  Heb je een Internet & Bellen abonnement en zie je niet wie jou belt? Herstart & reset dan je modem. Hierdoor wordt nummerweergave opnieuw geactiveerd. Dit is gratis.

Hoe herstart of reset ik mijn modem? | KPN


Dat heb ik allemaal al meerdere keren gedaan. 
 

Groetjed


Hoi @omake! Alhoewel inkomende nummerweergave altijd standaard aan staat (en ook niet is uit te zetten vanuit ons) en dit probleem eigenlijk vrijwel altijd in het telefoontoestel zelf zit, wil ik wel even met je meekijken. Ik zag dat je je profiel in het verleden al eens hebt ingevuld, echter op de postcode en huisnummer wat je er nu nog hebt staan kan ik alleen een opgeheven KPN abonnement vinden. Kan het zijn dat je verhuisd bent of een poosje bij ons weg bent geweest en terug gekomen?
Zo ja, zou je je forumprofiel kunnen bijwerken met de juiste gegevens? Geef je hier nog een reactie zodra je dat klaar hebt?


Klopt we zijn verhuist en terug bij KPN, nu via glasvezel, heb profiel aangepast.

nummer weergave heeft het voorheen altijd gedaan ook bij vorige abonnement van KPN.

Groetjes Omake


Hmm, ik heb voor de zekerheid alles doorgemeten, maar enige wat ik nog kan aanraden vanuit ons is om het modem een reset te geven. 

Zie deze link hoe je dit kunt doen. Mocht dit het probleem alsnog niet oplossen dan zou ik je toch willen vragen om een ander toestel te testen. Kans is namelijk vrij groot dat het probleem wel in je toestel zelf zit. Laat je nog even weten of het is opgelost?


Hoi is 10 keer resetten genoeg? Alles geprobeerd ook toestel van dochter en die geeft ook geen nummer melding dus het ligt niet aan mijn toestel, wordt er een beetje moedeloos van.

Groetjes Omake 


Hoi

 

Het is nog niet opgelost😳

 

Groetjes Omake


Welk toestel heb je en welk toestel heb je er naast getest van je dochter??

Welk modem hangt er aan de glasvezel, Box 12 of een experia box?


Ben je van Ziggo naar KPN overgestapt?

Zo ja, heb je jouw toestel omgezet van FSK naar DTMF?

Dat is namelijk het verschil tussen KPN en andere providers, KPN gebruikt DTMF voor nummerherkenning en de andere providers FSK.


Welk toestel heb je en welk toestel heb je er naast getest van je dochter??

Welk modem hangt er aan de glasvezel, Box 12 of een experia box?

Hoi

 

 ik heb een Philips d50 en dochter giga set as 450

modem is de box12.

Groetjes Omake


Ben je van Ziggo naar KPN overgestapt?

Zo ja, heb je jouw toestel omgezet van FSK naar DTMF?

Dat is namelijk het verschil tussen KPN en andere providers, KPN gebruikt DTMF voor nummerherkenning en de andere providers FSK.

Hoi

 Ben van cayway overgestapt maar voorheen ook KPN gehad en werkte altijd prima.

Ons toestel ondersteund alle twee dat heb ik gecontroleerd.

Groetjes Omake


Heb je jouw toestel wel op DTMF staan? En levert het bellen zelf verder nog problemen op? Ik ben alle mogelijke opties bij langs aan het lopen voor je.


Heb je jouw toestel wel op DTMF staan? En levert het bellen zelf verder nog problemen op? Ik ben alle mogelijke opties bij langs aan het lopen voor je.

Hoi

 

Heel fijn dat je meedenkt, krijg steeds vaker te horen waarom ik iemand niet terug bel, maar ja als je geen nummer ziet kan dat niet.

Ik heb echt alles geprobeerd en ja hij staat goed heb ze allebei geprobeerd en nu weer op dtmf staan.  Vind het zo raar dat ie het wel altijd gedaan heeft maar sinds we verhuist zijn niet meer. Verder geen problemen.

 

Groetjes Omake


Vind het zo raar dat ie het wel altijd gedaan heeft maar sinds we verhuist zijn niet meer.

Bij welke provider had je een abonnement voordat je verhuisde?


Vind het zo raar dat ie het wel altijd gedaan heeft maar sinds we verhuist zijn niet meer.

Bij welke provider had je een abonnement voordat je verhuisde?

Vind het zo raar dat ie het wel altijd gedaan heeft maar sinds we verhuist zijn niet meer.

Bij welke provider had je een abonnement voordat je verhuisde?

Laatste half jaar van cayway omdat er glasvezel kwam,  daarvoor jaren KPN .


Als de Gigaset AS450 het ook niet doet zit er wat mis in de lijn, dat toestel is gewoon geschikt en moet werken op de KPN lijn.

@wjb  en @Nico_ welk toestel kun je instellen op DTMF of FSK, alle Dect toestellen doen dit automatisch, alleen oudere Gigasets en Panasonic modellen willen nog wel eens moeilijk doen omdat ze zich niet helemaal aan het protocol houden(of de provider niet)

Maar even resumé, de Box 12 doet vaker moeilijk, mijn zussie heeft het probleem ook gehad, en dat was na omruilen V10 voor Box 12, zelfde lijn niks veranderd verder, de V10 doet het overigens nog steeds prima bij haar.


Ik ben nog verder voor je op onderzoek gegaan en wat testen op jouw lijn losgelaten. Hierbij is ook vanuit mijn kant het modem gereset.
Zou je nog eens kunnen controleren of inkomende nummerweergave het nu weer doet?


Ik ben nog verder voor je op onderzoek gegaan en wat testen op jouw lijn losgelaten. Hierbij is ook vanuit mijn kant het modem gereset.
Zou je nog eens kunnen controleren of inkomende nummerweergave het nu weer doet?

Nee doet het nog niet, vanuit KPN is er ook al meerdere keren gereset, telefoon heb ik ook gereset maar nog steeds niets😳 

Groetjes Omake


Hoi 

Hij doet het weer😳 weet niet wat jullie hebben gedaan maar je kan deze topic sluiten.

Dank je wel allemaal voor het meedenken 😏

Groetjes Omake.


Heel goed om te lezen! Ik was nog wat aan het "knutselen” geweest intern en het is dus gelukt!

Graag gedaan en wellicht spreken we mekaar nog weer, er zijn altijd interessante dingen te vinden op ons forum!